Welk merk voor laptops is echt goed en betrouwbaar qua support en hardware/software?

Over het merk Apple weet ik genoeg. Ik bedoel meer fabrikanten die windows en linus installeren.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

het is allemaal eigen menig maar ik heb even een lijstje gemaakt

Acer - goed, goedkoop, alleen voelt soms fragiel (aan een beetje plastic) en de support is wat minder

Apple - daar weet je al genoeg van

Asus - Zeer goed, maakt geweldige mini laptops is de Asus Eee reeks. redelijke service

Dell - Zeer goed, de laptops van dell zijn degelijk maar is soms wel een beetje duur (zeg maar de Rolls Royce van de laptops). daarnaast is de support prima

HP - redelijk, HP maakt echte consumenten laptops. Dus niet echt zakelijke of game laptops. de support is verder redelijk.

Medaillon - het huismerk van de lidl xD. Hele goedkope laptops maar ze voelen niet degelijk aan en er is geen support.

Packart Bell - goed en redelijk degelijk. de support is ook redelijk

Toshiba - zeer goed de laptops zijn degelijk en goed maar zijn ook een beetje prijzig

Helaas zijn er geen fabrikanten die laptops leveren met
Linux. ik vind Dell het beste (maar Apple is beter) maar daar betaal je dan ook wat voor. Alienware is een onderdeel van Dell en heeft het zelfde als Dell.

wil je er toch Linux op dan moet je Ubuntu met duel Boot installeren, kun je bij het opstarten kiezen tussen Windows of Linux. (meer informatie http://www.ubuntu.com/)

Toegevoegd na 2 minuten:
deze link is beter http://www.ubuntu.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ookal is het eigenlijk ook een mening:
Een Asus, IBM, Lenovo, HP (of Sony) is erg goed en betrouwbaar. (Daarom betaal je ook meer voor deze laptops dan voor een Acer of Packard Bell)

Een Acer en Packard Bell kunnen goed zijn als je geluk hebt, maar de support is erg slecht. Is er iets kapot? Stuur het op en je krijgt hem als ouds terug. (Daarom betaal je minder voor een Acer/Packard Bell dan voor een Asus)

Succes met je keuze! (Als je budget ruim is, koop dan in ieder geval geen Acer of Packard Bell)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dell is top. Maar er zijn geen bekende merken die Linux voor geïnstalleerd hebben zo ver ik weet. Dat zul je dus zelf moeten installeren. Overigens heeft het OS niets met de hardware of software van de fabrikant te maken. Dit heef toch echt alleen te maken met de fabrikant van het OS dat je kiest.
Ps: als je goed oplet zijn er vaak best leuke reclamestunts bij Dell.