Kan een oudere DVDspeler gebrande Dual-Layer DVD's afspelen?

Ik moet voor kennissen een DVD branden van zo'n 7 gb op een Dual Layer DVD.
Hun DVD speler is echter al 10 jaar oud. Lege, brandbare Dual Layer DVD's waren toen nog niet te koop, maar DVD-films waren al wel vaak Dual-layer..

Kortom, kan een 10 jaar oude DVD speler overweg met gebrande Dual-Layer DVD's?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.5K

Het beste antwoord

dat is een beetje de vraag. er zijn grofweg 2 kansen met oude dvd spelers. hoogstwaarschijnlijk zal de film als er van laag verwisselt een heel kort moment blijven hangen voordat de film verder speelt. als de dvd speler echt een hoogbejaarde is kan deze de dvd weigeren, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je zult de film wel moeten finaliseren en dan blijft het nog de vraag. Waarschijnlijk speelt hij wel een DVD-R af, maar geen DVD-RW. Wellicht staat er wat over in de specs van die DVD-player.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ten eerste zal Uw brander zo moeten kunnen branden,dat het onderstaande mogelijk maakt,om vrijwel elke dvd speler te laten werken met Uw gebrande materiaal.
Overweeg om met DVD-Rom's te werken,zodat de af-speler "leest" dat het om een geperste Rom gaat. Verder móet het een DVD-Rom + zijn ( géén - )
Vóórdat U begint met branden ,loop dan even de settings door en stel het in op bi-setting ( Meestal onder het kopje EXTRA>>bi-setting)

U krijgt dan de instellingen te zien zoals ze zijn. Normaal is het schijftype gelijk aan het booktype.
Wil je dit veranderen, dan is het een kwestie van bijv. DVD-ROM kiezen in het lijstje en dan op "set" drukken. Werkt het niet kun je het altijd weer terug zetten
Deze bi-settings optie bestaat trouwens alleen maar bij + schijven ! Verder lijkt het mij nét als Pointbreak vreemd,dat de al wat oudere DVD speler dienst weigertmet Uw materiaal.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon normale dvd's gebruiken die je als AUDIO TS en video TS laat coderen(en geen Mpeg of mp4) Dat ondersteunen die oude dvd-spelers uit het jaar kruik wel .En een bestand van 7 Gb zal je dan moeten splitsen zodat het op twee dvd's gezet word.

Toegevoegd na 1 minuut:
Video TS en audio TS coderingen ondersteunen alle dvd-spelers.