is dit een goeie configuratie voor een nieuw te bouwen pc?

ik wil een pc bouwen, wil dit wel?
kast: antec one hundred
voeding: antec basiq bp 550 plus
moederbord: intel DP 55WB
processor: intel core I7 860 of intel core I5 650
processor koeloer: arctic cooling freezer 7 pro rev 2
geheugen: corsair vengeance ddr3 1600MHz 4GB xmp
videokaart: asus engts 450/di/igd5
HDD: hitachi deskstar 7k3000 1,5TB (sataIII)
card reader: sweex interne cardreader 3.5 inch
floppy drive 3.5 inch

Toegevoegd na 19 minuten:
blu ray brander/speler: LG BH10LS30

Toegevoegd na 8 uur:
extra koeling (2x) Cooler Master Long Life LED Fan 120mm

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

mooi.
---
-voeding mag/kan kleiner.
-sata 3 is niet per se nodig/geeft nauwelijks voordelen.
-als deze ook past; koop een mugen 2 koeler (mijn idee)
>>als je 1600 geheugen koopt wil je toch gaan overclocken... :-)
---
partitioneer je schijf op 10/90% (OS op de 10% deel) of koop een klein SDD'tje van 32Gb, samen met je HDD
---
externe USB floppy werkt prima
---
idee; koop alles op ebay; minstens 40% goedkoper
---
ik werk zelf met een
asus P7H57 met i5-680 op 4.6Ghz mugen 2 en 4Gb1600 ram en velociraptor 4x600gb raid0 en 2xHD5770 slot1
...alles per onderdeel apart aan 50% korting gekocht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is muggen 2 dingetje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en... je zegt voeding mag/kan kleiner
hoeveel heb ik dan minimaal nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was mugen, sorry, is een CPU koeler als die van jou arctic cooling freezer , maar volgens mij en alle tests op internet beste kwaliteit/prijs verhouding... ; klik even op de site die ik meegaf; http://www.alternate.be/html/product/CPUs_Koelers/Scythe/Mugen_2_Rev.B_SCMG-2100/386499/?tn=HARDWARE&l1=Koeling&l2=Processor -en voeding; hier kan je alles invullen, heb je meteen het juiste benodigde vermogen met marge naar wat meer
- http://support.asus.com/PowerSupplyCalculator/PowerSupplyCalculator_right.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat of waarom je keuze van i5 (650) vs i7 (860)?
i7 (4 kernen) is vooral goed voor multitasking zoals video editing, de i5 (2 kernen) is eigenlijk sneller voor single tasks.
groet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Intel Core i7 860 heeft 2800 mhz
en de I5 heeft 3200 MHz en is goedkoper, wat moet ik dan nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wel, dat hangt van jouw gebruik af; zoals in mijn vorige reactie; denk je vaak multitasking te draaien zoals Office documenten verwerken en tegelijk ook film kijken, een mp3 CD branden, video decoderen, spelletje spelen,... gebruik dan een CPU met meer dan 2 kernen zoals i7 860, i5 760...(er bestaat nog meer heel weinig software die als single application van alle cpu kernen tegelijk kan gebruik maken)
--
indien je meer een maximum van slechts enkele applicaties open hebt (de meeste mensen eigenlijk denk ik zo); zijn 2 kernen genoeg, vooral omdat een hogere CPU snelheid daar zeker een algemeen snellere PC mee oplevert. zoals alle i3 CPU en de i5 6xx reeks tov de i7 860.
--
je wil 1600Mhz geheugen kopen, dus je wil overklokken(?), (anders is 1066 of 1333 wat je nodig hebt), dus kan je je wat mij betreft je meer concentreren op hogere kloksnelheid processoren om mee te beginnen.
ook met een i3 is helemaal niets mis mee, de i5 is eigenlijk een beetje overpriced.
--
als je geen al te technische dingen met je PC wil doen, kan je nog wat bezuinigen door een i3 met 1333Mhz geheugen te kopen (en een kleinere voeding :-) ).
het snelheidsverschil met een i5 of i7 zal je nauwelijks merken.

Andere antwoorden (3)

Ja, dat wordt een mooie PC.
Je vraagt of er dingen niet kloppen. Dat betreft één dingetje. De floppydrive. Die heb je tegenwoordig niet meer nodig en je kunt hem niet aansluiten op dit bordje.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan zal ik die niet kopen
Ik zou er nog een DVD lezertje/brandertje bij doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeps vergeten te noemen
Houd er rekening mee dat je voor een i7 drie reepjes DDR3 nodig hebt... Dan krijg je dus 3 of 6 GiB.