Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een mogelijkheid om de OneDrive map op je PC te verplaatsen?

Aangezien ik een vaste 'backup' van bepaalde bestanden wil hebben gebruik ik OneDrive van Microsoft. Alleen het punt is dat de basismap van OneDrive op de PC/laptop om de C schijf staat en die wil ik juist zo min mogelijk gebruikt hebben. Dit ivm. met snelheid ed.

Weet iemand of ik de basismap van OneDrive niet kan verplaatsen naar mijn D schijf ? Hier heb ik namelijk bijna alle extra software ed. opstaan en wil deze ook gebruiken als dataschijf.

Bedankt voor je aandacht.

5.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja.
• Selecteer het Microsoft OneDrive Cloud-pictogram op de taakbalk of menubalk.
• Selecteer Help & instellingen > instellingen.
• Selecteer op het tabblad account de optie deze PC ontkoppelen. Het scherm OneDrive instellingen wordt weergegeven, maar u kunt dit voorlopig negeren.
• Beweeg vervolgens uw OneDrive voor uw map voor thuisgebruik. Sleep de map OneDrive naar de gewenste locatie met behulp van Verkenner.
• Ga terug naar het instellingenscherm van OneDrive, selecteer ‘Aan de slag’ en volg de instructies totdat u op het scherm komt waar u de locatie van de OneDrive map kunt wijzigen. Selecteer wijzigen, kies de locatie van de nieuwe map en selecteer vervolgens OK.
• U ziet een bericht waarin wordt aangegeven dat de OneDrive map op de nieuwe locatie al bestanden bevat. Selecteer deze locatie gebruikenen voltooi het instellen van OneDrive.
(Lees meer...)
SimonV
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding