Heb Asus laptop ,Dvd wel in bios ,maar niet in Windows 10 ,naar update ,wat te doen?

Toegevoegd na 7 uur:
Heb de windows 10 update gedaan ,maar de Dvd speler staat wel in de Bios ,maar is nergens te bekennen ook niet in apparaten beheer .nergens niet ,
Doe er een Dvd in ,hoor hem wel flink draaien in de speler ,maar niks in beeld .
Mooie windows 10

Toegevoegd na 7 uur:
Heb de windows 10 update gedaan ,maar de Dvd speler staat wel in de Bios ,maar is nergens te bekennen ook niet in apparaten beheer .nergens niet ,
Doe er een Dvd in ,hoor hem wel flink draaien in de speler ,maar niks in beeld .
Mooie windows 10

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is het een Plextor?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In het geval van een Plextor zou je in een DOS teminal (cmd.exe bij uitvoer typen) de volgende regel kunnen toevoegen aan het register:
reg.exe add "HKLM\System\CurrentControlSet\Services\atapi\Controller0" /f /v EnumDevice1 /t REG_DWORD /d 0x00000001 Daarna herstarten en zal de DVD station verschijnen (Check in drive manager of er een letter is toegewezen)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Staat de DVD-drive wel in apparaatbeheer? Of anders gezegd, staat er ergens in apparaatbeheer een apparaat met een uitroepteken? -Windowknop+X
-Apparaatbeheer

Antwoorden (1)

via systeem beheer een letter toevoegen aan dvd speler