Waarom werkt DNS niet goed in Ubuntu 16.04 LTS?

Ik heb gisteren Ubuntu 16.04 LTS op mijn PC geïnstalleerd, maar ik heb problemen met de DNS, hierdoor kan ik niet naar alle sites. Ook kan ik ook geen drivers voor mijn videokaart installeren of Ubuntu Software Center installeren.

Toegevoegd na 30 seconden:
Ik heb de laatste updates geïnstalleerd.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wow, Ubuntu doet wel alles om zichzelf uit de markt te prijzen. Een beetje hobbyen met een LTS release. Ik heb het er althans helemaal mee gehad. Als er nou één ding vlekkeloos moet werken is het alles wat met internet te maken heeft. Alle andere bugs kun je dan tenminste onderzoeken met behulp van dat internet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De link van JVerschuur heeft geholpen, bedankt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@sandokan: "Ubuntu doet wel alles om zichzelf uit de markt te prijzen. Een beetje hobbyen met een LTS release" Wat een gekke overtrokken reactie is dat, wat probeer nou je precies te zeggen? Ik begrijp je niet helemaal hier, want wat heeft Long Term Support met dat hobby'en te maken? LTS wil alleen zeggen dat Canonical de release (16.04 in dit geval) een lange tijd blijft voorzien van updates. Bovendien maakt elke uitgever van Linux distro's wel eens een schuivertje met hun updates, en dit was een hele vuige die pas na een paar uur uptime zich openbaart, maar dat weet je natuurlijk allemaal al als rechtgeaarde apt-get updater(!) Als je vindt dat zoiets niet mag falen, dan ga je toch lekker op VxWorks zitten...
https://en.wikipedia.org/wiki/VxWorks
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@RoqueTrader
LTS releases zijn bedoeld voor de grote groep gebruikers die niet om de haverklap een nieuwe versie willen installeren. Als dan de internetconfiguratie niet op orde is, vind ik dat een ernstige misser. Zeker als je je besturingssysteem voorstelt als alternatief voor Windows. Met alle frustratie die ik in mijn leven heb opgebouwd jegens OS-en van Microsoft, werkte het internet eigenlijk altijd. Overigens heb ik op dat gebied ook nog geen negatieve ervaringen gehad met OpenSuse, wel meerdere keren met Ubuntu.

Antwoorden (1)

Ik zou gewoon zelf je DNS instellen, zet deze op 8.8.8.8 of 8.8.4.4 (Google DNS servers). Zo heb je hopelijk geen problemen meer.