Hoe kan ik mij zelf Machtigen op een PC in mijn thuis netwerk ?

Als ik op mijn netwerk een ander PC benader kan ik alleen de map users openen ,de andere mappen of Partitie krijg ik de melding geen toegang tot \\Frans-asus\D
neem contact op met netwerkbeheerder?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.6K
Amadea
6 jaar geleden
Dan moet je op de hoofdcomputer inloggen als beheerder, en vervolgens jezelf toestemming geven om in te loggen op dat andere apparaat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik ben altijd ingelogd als Administrator maar kan verder niets vinden
Kun je me in stappen uitleggen hoe ik deze procedure voltooid SVP
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het zou meer tekst zijn dan er in een vraag kan en vooral de plaatjes verhelderen een hoop. https://www.schoonepc.nl/instal/bestanden_delen_netwerkmap.html Wat je beschrijft is de bekende, "je bent op de goede-weg-maar-er-zijn-nog-een-paar-stappen-te-gaan-indicatie. In ieder geval zie je namelijk de andere PC in je netwerk en kan je de map gebruikers/users benaderen. Windows heeft overigens een enorm knullige manier om dit te regelen, dus als je er niet in een keer uitkomt moet je het maar zeggen. Wellicht is deze link wat meer to the point: https://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/zo-deel-je-mappen-met-apparaten-63045/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
(correctie)
Meer dan in een antwoord kan bedoelde ik natuurlijk.

Antwoorden (1)

Ik sla zelf alles centraal in het netwerk op, dus meestal hoef ik geen bestanden op andere computers te delen. Maar op https://www.windowscorner.nl/windows7/workshops/netwerk_windows_7.php kun je een eenvoudige handleiding vinden over het delen van bestanden. Als je dat gedaan hebt moet je de specifieke mappen nog wel opnemen in de thuisgroep. Dit doe je door met de rechter muisknop op een map te klikken en te kiezen voor Delen met en vervolgens de aanwijzingen te volgen.