Hoe krijg ik de audio van m'n laptop weer aan de praat?

De audio van m'n laptop(windows 7) doet het niet meer. Met of zonder oortjes, alles doet het niet. Als ik rechtsonder op het audio-icoontje klik, en dan op een bepaald volume klik, maakt het ook geen geluid. Eerst hoorde ik dan altijd nog een 'ping'. Ook het donkergrijze balkje dat 'opspringt' als op een volume klikt toont zich niet meer. Het rare is: als ik de computer opstart, doet het start muziekje het wel. Maar zodra ik inlog in mijn computer, doet de audio het niet meer... Iemand die een oplossing heeft.
PS. Vroeger had ik dit probleem ook al, maar als ik toen de computer opnieuw opstartte, deed de audio het weer. Nu doet ie dat ook niet meer, zelfs niet als ik 'm opnieuw opstart.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
paulus811
7 jaar geleden
Als je met een rechtermuisklik op het speakericoontje klikt en dan kiest voor 'Playback Devices (vermoed 'Afspeelapparaten' in de NL versie), dan zie je een lijstje met mogelijke uitvoerbronnen. Daar zouden de interne speakers van de laptop geselecteerd moeten staan.

Het beste antwoord

Als je uitgang HARDWARE kapot is moet je een nieuwe aansluiting kopen. Als je software het niet doet volg je het stappenplan:
1. Ga naar configuratiescherm
2. Ga naar apparatenbeheer
3. Ga naar het geluid en verwijder hier alle drivers
4. Start je laptop opnieuw op
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan het stuurprogramma van de geluidskaart verwijderen en daarna opnieuw installeren
verwijderen doe je in het configuratie scherm bij programma,s en onderdelen
als je de computer daarna opnieuw opstart zal windows waarschijnlijk deze automatisch installeren