Waarom kan ik mijn Windows verkenner niet openen?

Op mijn Windows 10 laptop kan ik opeens de Windows verkenner niet meer openen. Ik kan het programma wel opstarten, maar als ik het venster wil openen gebeurt dat niet. De taakbalk laat dan wel zien dat de verkenner het actieve venster is, en als ik over het taakbalk icoon heen zweef met mijn muis zie ik wel de kleine versie van het venster.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

Aha, vaak gezien, bijna altijd hetzelfde probleem. Heb je 'm toevallig onlangs nog eens gebruikt met een externe monitor? Waarschijnlijk is het scherm laatst geopend geweest op coördinaten die buiten het scherm van je laptop liggen.

Probeer dit:
1) Beweeg met muis over icoon op taakbalk
2) Klik rechts op voorbeeld van venster
3) Kies "verplaatsen" (move)
4) Beweeg daarna NIET met de muis maar druk op een keer op een van de cursortoetsen.
5) Beweeg daarna wat met de muis. Waarschijnlijk trek je het scherm dan weer naar binnen.

Andere optie: activeer het venster, druk dan op windows-toets (vlaggetje) + cursortoetsen links of rechts. Dit verplaatst het scherm ook.

Nog een optie is om het venster te activeren en dan alt+spatie in te drukken. Dan "m" voor move (check eventueel even bij een ander venster dat wel op het scherm staat wat de letter voor "verplaatsen" in de Nederlandse versie van Windows is) en dan weer een cursortoets of muisbeweging.

Alternatief: sluit de externe monitor weer aan en kijk of je het langs die weg kunt vinden/oplossen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor je (snelle) reactie, het is gelukt! Ik gebruikte inderdaad een externe monitor, en dat was dus ook het probleem.