pc wil niet opstarten, hij blij op het asus scherm staan. f8 werk ook niet. Wat nu ?

Ik het Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Hierna moest ik de drivers erop zetten van ASUS M5A 78L-M Lx3. Dat deed ik en dat ging goed. Bij het installeren starte hij opnieuw op tot de pc opnw opstarten kwam hij niet verder dan het eerste scherm van asus. Hij doet niets meer. Zelf f8, 10,11 en f12 niet dus ik kan hem ook niet opnw installeren met Windows 7. Hoe kom ik hier om heen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zie je tekst op het scherm?

Antwoorden (3)

Je kan eventueel de BIOS resetten. Vaak zit er naast het batterijtje op de moederbord 2 pinnetjes waar je een jumpertje op kan zetten. Wel je PC uitzetten (event. de stroom eraf). Je kan ook een schroevendraaier er tegenaan houden (doe dit zo'n seconde of 10). Lukt dit niet of zie je geen jumper, kan je ook de batterij er even uithalen (vaak een klipje aan de zijkant naar buiten duwen). alles staat dan weer standaard en wellicht niet optimaal maar geeft je weer de mogelijkheid zaken in te stellen....
7 jaar geleden
Wat ook wel eens wil helpen is om alle usb kabels even los te maken.
en dan weer op te starten. zonder de kabels aan te sluiten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gevalletje secure boot feature. Door de UEFI extensie blijkt het mogelijk secureboot te implementeren voor Windows, echter geeft deze extra veiligheid ook wat problemen met zich mee. Ik zou bij wijze van test de secure boot feature op 'disable' zetten in de BIOS om te zien of de computer nu wel doorstart. Je moet de oorzaak zoeken in secureboot i.c.m. drivers(voor bijvoorbeeld de grafischekaart)