Hoe komt het dat ik niet meer in kan loggen op mijn pc?

Hallo,
Wanneer ik mijn computer opstart en bij het het scherm met tijd n datum van Windows 10 kom en vervolgens op spatie druk om mijn wachtwoord in te voeren krijg ik dat witte balkje niet waar je je wachtwoord in moet voeren. Nu kan ik dus niet meer op mijn computer. Heeft iemand een tip of advies voor mij?
Groet,
Mike

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.8K
SimonV
7 jaar geleden
Wat gebeurt er als je op die plek (zonder balkje) gewoon je wachtwoord typt (en daarna de Entertoets indrukt)?
SimonV
7 jaar geleden
Wat ook blijkt te helpen: doe het bovenstaande, terwijl je de Windowstoets ingedrukt houdt. Verder staan hier nog wat oplossingen: http://www.windows10forums.com/threads/cant-enter-password.4374/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helaas dit wil ook niet werken

Antwoorden (1)

Probeer in plaats van op de spatiebalk op de linker muisknop te drukken. Dat is de manier waarop ik op mijn eigen apparaat bij het inlogscherm kom...

Toegevoegd na 2 uur:
Hopelijk kom je dan wel bij je programma's door de Windows-toets in te drukken gecombineerd met de letter x .Klik daar op Uitvoeren, typ in het witte veld ' netplwiz ' en druk op OK. Nu kun je een nieuwe gebruiker toevoegen, of het vinkje weghalen bij het verplichte invullen van een wachtwoord om de computer te gebruiken. Dan vul je bij Toepassen twee keer je wachtwoord in en je drukt op OK. Nu zou je wel moeten kunnen inloggen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helaas werkt dit ook niet, kan ik nog steeds niet mijn wachtwoord invoeren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik mijn pc opstart en bij mijn startscherm kom en dan op Windows toets + X druk gebeurt er verder niets, ik denk dat ik je niet helemaal goed begrijp.
Amadea
7 jaar geleden
Dan is er kennelijk iets goed mis met jouw computer. Want het lijkt er op dat heel Windows 10 daar niet meer op draait...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus als mijn computer bij het startscherm is moet ik op Windowstoets + X drukken
Amadea
7 jaar geleden
Kleine letter x, ja.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat ga ik dan morgen is proberen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea Grote letter. De notatie is juist altijd een hoofdletter of grote letter. Alle letters op je fysieke toetsenbord zijn namelijk ook hoofdletters (althans de eerste met kleine letters moet ik nog tegenkomen). https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12445/windows-keyboard-shortcuts De notatie is vaak Win+X of Win-X vergelijk Ctrl-Z of Ctrl+Z.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Daarnaast klopt het helemaal niet wat je zegt. Althans het slaat niet op het probleem van de vrager. Wat jij aanhaalt is een methode om zonder wachtwoord in te loggen de volgende keer dat je opstart. Je kan dat dus alleen doen als je al ingelogd bent. Zou een mooie boel worden als je Win+R (run) uit kon voeren zonder dat je ingelogd bent.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mrtomaat heb je nog een advies voor mij
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer eens in het inlogscherm (als het kan): Shift indrukken (en houden)
Klik op de rechtse uitknop
opnieuw opstarten Nu krijg je een speciaal scherm problemen oplossen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ik probeer wat hier boven staat en shift ingedrukt hou en dan op opnieuw opstarten klik zegt mijn computer een ogenblik geduld, en daarna start mijn computer opnieuw op.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Werkt je keyboard wel goed?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, ik heb ook een ander toetsenbord aangesloten en daarbij precies hetzelfde