Wat wordt bedoeld met "Aantal gebruikslicenties" bij Windows?

Ik zit er over te denken om Windows 10 aan te schaffen. Om precies te zijn deze:
https://www.bol.com/nl/p/windows-10-home-oem-versie/9200000056240146/ .

Bij de specificaties staat echter iets waar ik over twijfel. Namelijk 'Aantal gebruikslicenties: 1 gebruiker(s)'.

Wat houd dit precies in? Kan ik na het installeren dan maar 1 gebruikers account hebben op onze pc?

Ik ben benieuwd.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, niet één gebruiker, maar op één machine mag het geïnstalleerd worden, en hierop kun je zoveel gebruikers aanmaken die je maar wenst. Wat niet veel mensen weten is dat Microsoft een extra 'grace' licentie toestaat zodat je het op twee machines kunt installeren, hiervoor moet je wel via de telefoon activeren, dit geldt niet voor server edities van Windows(want ja, daar zit het verdienmodel....)