kan ik de foto's die ik zelf maak ook meteen worden opgeslagen in icloud?

kan ik alle foto's die ik met mijn camera maak, direct op mijn icloud laten opslaan? ik wil niet de whatsapp afbeeldingen want daar krijg ik er namelijk duizenden per dag van binnen.

ik gebruik een macbook pro zonder retina en een iphone 6S

1.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De uitleg:
https://support.apple.com/nl-nl/HT204264 En is het nog gelukt met deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/computers-internet/hardware/vraag/579715/avchd-bestanden-mac-zetten
janprokles
8 jaar geleden
Sorry voor het late antwoord @mrTomaat
Het is gelukt, dankjewel

Antwoorden (1)

Beste Jan,

Het is onder iOS en OSX helaas niet mogelijk om bepaalde mappen uit te sluiten van het uploaden naar iCloud.

M.a.w. het is niet mogelijk om foto's van de camera alleen te uploaden naar iCloud en WhatsApp foto's niet te uploaden naar de iCloud.

Zodra je iCloud-fotobibliotheek aanzet op je Apple device worden al jouw foto's daar naar iCloud geüpload.

Bevestiging van mijn antwoord kan je teruglezen door op jouw iPhone te gaan naar 'instellingen/settings' --> 'iCloud' --> 'Foto's/Photos' dan zie je daar onder 'iCloud-fotobibliotheek', daar staat:

'Upload en bewaar uw HELE bibliotheek automatisch in iCloud zodat u van alle apparaten toegang heeft bla bla ...'

Nou ... veel succes met het zoeken van een workaround.

Groetjes!

Een Apple-Guru.

Ps. een workaround voor jou zou kunnen zijn om wel alles te uploaden naar iCloud, maar 'iCloud foto delen' aanzetten, daar kan je wel aangeven welke mappen met foto's of losse foto's je met wie deelt.