Wat te doen als je een backup cd van je laptop kwijt ben?

Ik heb momenteel een laptop met ubuntu (linux) erop, nu ga ik mijn laptop verkopen en moet er dus weer windows op.

Ik heb uren gezocht naar de backup cd om mijn laptop weer in de originele staat te krijgen maar ik kan hem nergens vinden.

Wat kan ik nu doen om hem weer in de originele staat te krijgen?

Toegevoegd na 50 seconden:
Het is een backup cd van: Easynote mh35-v-075 (packard bell)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

Weinig, je kunt proberen ergens van een bekende een open licence versie te pakken te krijgen. Maar dat is officceel natuurlijk niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De originele staat krijg je pas weer door een officiële Windows-versie te kopen. Maar ik vraag me af waarom je dat ding niet kunt verkopen met linux erop. Is hij dan minder waard?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Linux is een gratis besturingssysteem
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar goed is goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iemand die gewend is aan windows dan willen ze liever hier op blijven..linux is niet een erg bekend en stoot misschien af
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dan mag de koper lekker zelf Windows installeren :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Losse windows kost veel geld ja, Linux is gratis en waarde laptop dus lager...
Dit heb ik zelf ook gehad, ik ben naar de reparatiedienst voor computers geweest en daar hebben ze mij een nieuwe versie erop gezet voor 15,-
daar kun je hem weer met de fabrieksinstelling terug laten zetten.
het zal vast ook goedkoper of zelfs gratis kunnen maar ik heb niet veel verstand van computers dus vandaar dat ik het aan een profesioneel iemand overgelaten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon de nieuwste Ubuntu erop zetten, en dan verkopen! Gewoon flink wat icoontjes erop zetten van gratis programma's. Als iemand er zelf Windows op wil zetten, mag ie dat lekker zelf doen.
Anders moet je bij de fabrikant aankloppen voor een herstel-CD. Maar waarom zou je die moeite doen, als de kans bestaat dat een volgende eigenaar geen bezwaar heeft tegen Ubuntu of een lege laptop zodat ze er zelf op kunnen zetten wat ze willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou als ik de backup kwijt was een nieuwe backup van het orgineel maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is geen goed antwoord. Zoals ik al zei heb ik linux op mijn pc geinstalleerd (dus geen windows meer), de koper wil windows vista op zijn pc. En omdat ik dus geen windows meer heb kan ik ook geen nieuwe backup maken van vista.
Als jij tijdens het installeren van Ubuntu niet teveel aan de partitieinstellingen van je harddisk hebt gewijzigd kan je misschien met ALT+F10 vóór het opstarten de PC herstellen in fabrieksstand. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je weet welk versie xp het was homo of proff
en welk service pakket nummer dan kun je zelf een xp setup van je buurman of zo lenen eventueel voor de setup zijn serie nummer invullen om het er op te krijgen maar bij het activeren je eigen serie nummer er weer op te zetten
De sticker garandeert dat je altijd de versie die op de sticker vermeldt staat er op kunt krijgen.
capthavoc