Past Windows Vista of XP op een 8GB SSD?

Ik heb licencies van Windows XP en Windows Vista, en ik ben van plan om een 8GB ssd te kopen. Maar de vraag is; past Windows XP of Vista op 8GB?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee. Ja. Misschien. Weet ik niet. Hoe dan ook niet doen.

XP moet je helemaal niet installeren. Vista zal niet op 8GB passen en als het wel past dan zit je altijd te hannessen met te weinig ruimte op C. Gewoon een 128GB kopen, en niet zulke gekke verhalen verzinnen met 8GB SSD's.

Bestaan die dan nog?

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog eens nagekeken.

Een 8GB kost minstens 40 euro. Er zijn er van 60GB die 40 euro kosten en van 128 die 60 kosten.

Toegevoegd na 14 minuten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista#Systeemvereisten
20-40GB

http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_XP#Systeemvereisten
1,5GB maar XP moet je niet meer draaien vanwege veiligheidsoverwegingen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ze bestaan nog voor minder dan 20€
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
link?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8GB =20eu vertaalt zich naar:
64GB=160eu In realiteit is 64GB echter 40 euro. 20 euro is dus ontzettend duur voor het aantal GB's. Goedkoop=duurkoop dus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, hier de link
http://www.miniinthebox.com/nl/shinedisk-m205-8gb-ssd-2-5-inch-harde-schijf_p1578608.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er wordt 20-40GB voor Vista geeist. Dus daar ga je al. http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista#Systeemvereisten 64GB is dus al het absolute minimum en dan kan je dus alleen je OS er op zetten. Het leuke van een SSD is juist je programma's en games erop zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://tweakers.net/categorie/674/solid-state-drives/producten/#filter:PYxBCoMwEEXv8tcuUltSmgMILrryBCFOy4AamWRRlNzdiUJnM7z_Pn9HlJGkY5pGOKSVAn84-MxxQXPJIUpW51P4J1rrtf9sbYPVf2ngjeBuxigKB3rzAqdQ9zqeMkmC29Ha173-uWpYo6eTs_8pPcyJpZQD 256GB schijven zijn het "goedkoopst". Voor 99 euro heb je dan 4x zoveel als 64 GB terwijl ze maar het dubbele kosten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank, het is nu bijna opgelost, bij de link van tweakers die je mij gaf, was er geen één sata 2 ssd. Ik kan ook verder niks vinden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tip (heb ik zelf ook :D rete snel, 66 euro en voldoende voor OS+games+progs)
http://tweakers.net/pricewatch/391574/crucial-mx100-128gb.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank, het is nu bijna opgelost, bij de link van tweakers die je mij gaf, was er geen één sata 2 ssd. Ik kan ook verder niks vinden Nee, nee hohoho. Gewoon SATA 3 kopen niks aan het handje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan sata 3 dan op een sata 2 laptop?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SATA is forward en backwards compatible. Dus werkt altijd. In mijn oude PC ook een SATA 3 SSD ingebouwd, testen, strak 250MB/s lezen/schrijven terwijl hij in theorie 550MB/s kan doen, maar SATA 2 gaat niet sneller. Maar ja altijd beter dan een HDD.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan sata 3 dan op een sata 2 laptop? Ja.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke dank voor alles
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen probleem. Als je budget het toelaat gewoon een 256GB SATA3 kopen. Kan je altijd weer overzetten naar een volgend systeem.