Hoe kan ik booten vanaf een USB-stick met NTFS toegang tot een HD waar Windows niet meer van wil booten?

Vanaf een bepaalde HD wil Windows (Vista) niet meer starten. Recovery options (booten vanaf CD) werken niet (meer). Ik zou de HD in een andere PC kunnen stoppen om er nog bestanden van te kopiëren.
Maar wat ik zou graag willen is een USB-stick waar vanaf ik kan booten en dat ik dan de bestanden vanaf de HD naar dat stickje kan kopiëren. Hoe kan ik dat doen? (Utility?)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

heb je al een bootable usb stick ?
in dat geval moet je in bios aangeven dat de eerste boot device je usb stick moet zijn

start op druk op de toets waarmee je in het bios komt
zoek daar naar iets in de strekking van bootvolgorde en verander het daar naar je usb stick

Verandering opslaan en herstarten en dan zou het moeten werken.

je usb stick moet wel bootable gemaakt worden ?
met eventueel de bestanden die je nodig hebt om de windows weer vlot te trekken

wellicht helpt de link je op weg.
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb met Rufus een bootable stick gemaakt. FreeDOS. Maar dan ziet ie alleen een C-schijf (de stick zelf).
capthavoc
9 jaar geleden
heb je daar een iso van bijvoorbeeld windows aan toegevoegd ? freedos zelf is alleen bedoeld on te booten
maar er moet nog een minimaal besturing systeem op zetten in iso om met bepaalde tools je harde schijf te vinden en eventueel te repareren .