Hoe krijg ik een driver zonder internet op mijn laptop geinstalleerd?

Stuurprogramma installeren (netwerkcontroller)

Goedenavond,

Een oude laptop heb ik terug moeten zetten naar de basisinstellingen (met behoud van documenten). Na dit te hebben gedaan werkt de laptop weer, echter krijg ik geen verbinding meer mer het draadloze netwerk.

Na diverse pogingen mogelijke opties wil ik jullie hulp inschakelen.

Op dit moment krijg ik telkens de melding;
Er is geen netwerkadapter voor draadloze netwerken geïnstalleerd en geconfigureerd.

Nu heb ik al een driver toolkit gedownload (met andere laptop) maar doordat ik geen verbinding heb op deze laptop, kan ik de juiste drivers niet installeren.

Het betreft een Emachine E725. Windows Viste 32-bit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (3)

Wat u zou kunnen doen,

U kunt uw laptop ook op het netwerk aansluiten met een utp kabel (vaste internetverbinding maken), om vervolgens de drivers te downloaden/installeren.

of..

De drivers, die u hebt gedownload met uw andere laptop, op een USB stick zetten en zo overbrengen naar uw laptop zonder Wi-Fi.

Met vriendelijke groet,

Pixelbitty
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ga naar de website van de laptopfabrikant met de andere laptop, download de missende drivers gebaseerd op het nummer van de laptop. Kopieer (met een USBstick) de bestanden en installeer ze.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb ik reeds geprobeerd, blijft echter niet werken. Snap niet wat ik fout doe...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Staat je stuurprogamma voor draadloze netwerkverbindgen wel aan? Kun je controleren door op netwerkicoon rechts onderin te klikken met je rechtermuisknop. Netwerkcentrum openen / en klik vervolgens linksboven in de blauwe balk op adapterinstellingen wijzigen. Selecteer de juiste adapter (vaak Draadloze Netwerkverbinding). In de balk er boven verschijnt de optie om je netwerkapparaat in/of uit te schakelen. Staat deze al aan? Dan kun je proberen om deze eerst uit te schakelen en vervolgens weer in te schakelen.
op onderstaande link kun je de goed drivers voor je laptop vinden.

even de stappen doorlopen en de goede laptop selecteren dan vind je onderaan de pagina de drivers voor je draadloze kaart, denk zelf dat er een atheros kaart in zit.