Welk moederbord en processor is geschikt voor mij? Amd of intel

Me pc is kapot gegaan en heb allemaal specs eruit gezet wat kapot is :processor i7 2600 en psu ms tech 950 wat en moederbord is kapot gegaan wat het allemaal nog doet zijn de hardisk 2tb videokaart gtx760 dvd rom en ram 8ram 1330 . Ik wil graag meer bewerken en editen dus welke zou ik halen met processor en moederbord game doe ik ook maar ik speel niet echt heel erg hoge games.en ik denk er ook aan om 8ram ervij te zetten . Kan geen keuze maken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Als ik jouw was zal ik er een nieuwe MSI moederboord in zetten met een Intel processor. Verder hoef niet meer dan 8gb ram in je computer hebben. Vooral als je weinig games speelt. Veel programma's nemen maar 100 tot 200 mb werkgeheugen in beslag.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je veel edit raad ik je aan om een intel i7 te kiezen van de 4000 generatie. Die is zeer snel met dat soort bezig heden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit moederboord is geschikt voor jouw taken en is maar 50€ MSI H81M-E34 De intel i7 4770 is ook niet meer dan 280 € Geschikt voor jou dus
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh ik wist niet dat sony vegas pro 13 zoveel werkgeheugen in beslag nam, dus dan zal ik er minimaal 4gb ram bij plaatsen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De 4770k kan overclocked worden, en is op sommige punten net even beter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zijn een soort processor koelers
Kortom die cpu/apu moet kunnen presteren (zowel voor de games als voor het editen) en dan kom je bij intel core i7 cpu's uit en moet je amd links laten liggen(!!). Neem geen k-model, enkel interessant als je wilt gaan overclocken en dat is nooit zonder risico's.

Begin daarmee, kan je achteraf nog zien of meer RAM-geheugen nodig is. Voor het editen zou dat misschien wel een goed idee kunnen zijn.

Als je weet welke cpu je wilt kan je gaan kijken welke chipset je nodig hebt. Ga ook na welke andere zaken belangrijk zijn voor je. Dan kan je bepalen waar je verder nog op moet letten bij je mobo. Bespaar er niet teveel op, want hoewel een goedkoop mobo geschikt kan lijken zijn vaak de uitbreidingsmogelijkheden hiervan erg beperkt en dat zal je dan merken aan het upgraden in de toekomst.