ik wil mijn pc sneller laten werken, welke (verouderde) onderdelen van windows7 kan ik met gerust hart uitschakelen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Je zou de probeerversie van TuneUp het werk voor je kunnen laten doen. Die geeft na installatie op jouw pc toegesneden tips om je pc sneller te laten werken.
Na afloop kun je het weer verwijderen. http://www.avg.com/nl-nl/faq.num-3809
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
type msconfig in het uitvoervenster, klik daarna op tabblad 'startup' hierin zie je alle programma's en services die gestart worden tijdens de opstartfase, allen kun je met een gerust hart uitschakelen...maar je windows functionaliteit wordt hierdoor wel ingeperkt. met regclean pro, kun je overbodige entries laten verwijderen waardoor het één en ander weer sneller wordt... verwacht geen magie, voor echte versnelling moet je echt denken aan overstappen naar een SSD en veel geheugen...
SimonV
9 jaar geleden
TuneUp was voor mij wel pure magie... :)
M'n pc liep opeens echt weer stukken sneller!

Het beste antwoord

Je kan een heleboel dingen uitschakelen. Het kan bijvoorbeeld al helpen als je een hoop programma's uitzet, die normaal gesproken automatisch zouden opstarten tijdens het opstarten.

1. Allereerst ga je naar je start menu.
2. In Windows 7 kun je naar programma's zoeken, typ daar in: 'msconfig' (zonder haakjes uiteraard)
3. Ga naar de tab 'opstarten'.
4. Hier kun je alles afvinken wat je niet wilt gebruiken, of waarvan je het niet noodzakelijk vind dat ze automatisch opstarten. Hoewel ik het wel aan wil raden om je virusscanner aan te laten staan.

Wat je ook kan doen is natuurlijk eens kijken of je je computer helemaal kan resetten. Je besturingssysteem verwijderen en er op nieuw opzetten. Wel moet je dan enig verstand hebben van computers. Misschien ken je iemand die dit voor je kan doen? Let wel op dat je van te voren even moet informeren of alle drivers voor jouw computer beschikbaar zijn. Dit kun je doen op de website van de fabrikant, meestal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Geheugen upgraden is erg nuttig. Je PC start sneller op. In Win7 betreft kun je beter de visuele effecten uitschakelen. Dat doe je zo: Configuratiescherm -> Systeem -> Prestaties van computer (of zoiets) -> visuele effecten