Pc boot cd maken voor oude PC?

Hallo
Ik wil op mijn oude pc Linux Mint zetten
Ik brande een DvD.
En toen kwam er "Checking for boot cd"
No bootable CD found

Ik weet dus niet goed wat ik moet doen
Of is het omdat ik het deed op een nieuwe PC?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Inhoud

1 Mint op de goede manier op een DVD branden
2 Branden in Windows XP, Windows Vista en Windows 7
3 Branden in Mint
4 Foutcontrole
5 Nog meer?

Mint op de goede manier op een DVD branden
1. Als u Mint hebt binnengehaald (gedownload), dan wil u het ISO-bestand branden op een DVD. Dat moet niet rechtstreeks, maar op een speciale manier. Hieronder leg ik die manier uit.

Om verwarring te voorkomen, kunt u in Windows beter niet uw normale brandprogramma gebruiken (hoewel deze speciale brandmethode waarschijnlijk ook wel ergens in het menu van uw normale brandprogramma staat).

Deze gebruiksaanwijzing legt uit hoe u de speciale brandmethode kunt toepassen in Windows en Mint.

Branden in Windows XP, Windows Vista en Windows 7
2. Voor het branden onder Windows doet u het volgende:

a. Download en installeer ImgBurn (*klik*). Let tijdens de installatie wel goed op, dat u geen overbodige rotzooi mee installeert: u hebt alleen de "kale" ImgBurn zelf nodig....

b. ImgBurn gebruikt u als volgt (*klik*).

Tip: verlaag de brandsnelheid (Write speed) naar 4x, voor een betrouwbaarder brandproces. Dit is belangrijk, sla dit niet over! Branden van een DVD op 4x veroorzaakt de minste brandfouten en biedt dus de grootste kans op een goed eindresultaat.

c. Na het branden kunt u nog even de DVD zichzelf laten controleren op integriteit (zie rechterkolom). Maar u kunt ook direct aan de slag: u kunt Mint als volgt installeren.

Branden in Mint
3. In Mint kunt u het brandprogramma Brasero gebruiken.

Veel mensen weten al, dat het verstandig om de brandsnelheid te verlagen bij het branden van schijfjes. Maar bij het branden van beeldbestanden (images, zoals iso's) in Brasero, is het niet direct duidelijk hoe u dat kunt doen.

Welnu, de truc zit 'm in de knop Eigenschappen naast de geselecteerde schijf. Klik daarop en u kunt de schrijfsnelheid instellen.

Kies de laagste snelheid en uw schijf zal vrijwel zeker geen fouten bevatten.

Foutcontrole
4. Laat bij het opstarten vanaf de nieuwgebrande DVD, de DVD zichzelf eerst even controleren op integriteit.

Let op: staat uw BIOS juist ingesteld om te kunnen opstarten vanaf de DVD?

Druk meteen wanneer u het onderstaande scherm ziet, op Esc (de Escape-toets) of op de spatiebalk:

Nu krijgt u een keuzescherm.

Kies vervolgens niet de optie "Start Linux Mint", maar de optie "Integrity check".

Bij geconstateerde fouten moet u de DVD (helaas) weggooien en hem opnieuw proberen te branden. Zoals gezegd: de DVD o
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik gevolgd maar hij kan hem openen op de windows die er nog opstaat, ik kan de bestanden zien maar bij opstarten no bootable cd found
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.winiso.com/support/tutorials/make-bootable-cd.html