Wat zorgt dat mijn processor steeds zoveel gebruikt wordt?

Mijn computer zegt steeds dat de processor 100% in gebruik is, terwijl die van mijn zus met dezelfde processor vaak maar 10% gebruikt. Hoe komt het dat die van mij zoveel gebruikt? Taakbeheer zegt wel dat het meeste wordt gebruikt door ''Servicehost: Lokaal systeem (17).
Wat kan ik hieraan doen? Ik heb trouwens laatst een nieuwe videokaart erin gezet en toen kon ik campaign spelen op high settings en nu heb ik minder fps op medium-low settings.

Toegevoegd na 23 uur:
Is het ook mogelijk dat het overgaat als ik windows een schone installatie geef? Ik kan namelijk hem niet terugzetten naar een herstelpunt, de laatste is namelijk maar 10 dagen geleden en meestal als hij raar doet doe ik dit.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is de updater van Windows , had ik ook op mijn vorige pc die heb ik een uur laten staan en het ging over
SimonV
10 jaar geleden
Je hebt je pc al waarschijnlijk eens opnieuw opgestart?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga op dat svchost.exe proces staan in taskmanager met je muis en klik met je rechtmuisknop en klik op 'go to service(s)' nu krijg je het verwante service te zien (vaak netwerk gerelateerd) kun je zeggen welke service hiervoor verantwoordelijk is?
Of zet 'm tijdelijk uit, en kijk of dat iets verbetert?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan met veel dingen te maken hebben, maar toen ik dit probleem had deed mijn computer op achtergrond updates.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10 dagen geleden is toch niet zo lang? Je raakt alleen de software kwijt uit die tussentijd. Je kunt ook nu een herstelpunt maken, en als je hetzelfde probleem hebt van daarvoor, dan kun je het terugzetten naar het huidige nu.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb al langer het probleem, alleen het wordt steeds erger dus toen was het al alleen minder.

Antwoorden (1)

Kijk of je service.exe in je takenbeheer hebt staan.
Zoja? Download HijackThis om een cleaning proces te starten.

Ook wat veel voorkomt is FAH.exe proces die zeer onopvallend op de achtergronden werkt.. en zich verspreid via onbekende websites/ downloads. F@H is afgekort van Folding@Home. Het is een universiteit die onderzoeken doet naar ziekten dmv ongewild het proces FAH.exe op de achtergrond te laten draaien.

Toegevoegd na 44 seconden:
Verwijder Folding at home via http://www.pc-helpforum.be/f182/cpu-continue-op-100-procent-24378/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Folding@home is een gereguleerd distributed computing project net als seti@home, einstein@home en tientallen anderen. Niks universiteiten die illegaal je computer gebruiken. Je moet er expliciet en vrijwillig aan meedoen. Vandaar de min.