Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Draait een nederlandse geldautomaat ook op windows XP ?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik las in een duits blad dat de automaten in Duitsland op Windows XP draaien, maar aangezien dit vanaf april 2014 niet meer wordt ondersteund, vroeg ik me af of deze automaten nog veilig zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Powergen
10 jaar geleden
Volgens mij zijn deze Windows XP embedded, en die wordt nog ondersteund t/m 2016.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Begin februari draaide de geldautomaten van de grootste Nederlandse banken nog allemaal op Windows XP. Wel waren er migratieplannen, maar of de deadline van 8 april wordt gehaald, is niet duidelijk.

De flappentappen van de ABN Amro, ING Bank en Rabobank hebben nog immer Windows XP als besturingssysteem. Het gaat bij ABN Amro om 1700 machines, bij Rabobank om 2500 automaten, bij ING om 2300 geldmachines. De banken zeggen allemaal dat zij een migratieplan naar een ander besturingssysteem hebben klaarliggen, maar gaan niet in op vragen wanneer dat in gang wordt gezet en wanneer dat is afgerond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
plus. Een paar weken geleden kwam ik langs een automaat van de ABN Amro en was op dat moment het uitlogscherm van Windows XP zichtbaar. Grappig om te zien

Andere antwoorden (2)

Wees gerust als het al een xp versie is dan is het wel een uitgeklede versie die alleen in staat is om bepaalde adressen te bereiken. deze is grotendeels zelf in de hardware ingebakken dus kan je niet veranderen.
Windows XP Embedded heet deze versie.
(Lees meer...)
capthavoc
10 jaar geleden
Bij de rabo hebben ze nog geen migratieplan.. naja op een kladje misschien
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding