Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe maak je meedere servers met vmware workstation?

beste mensen

ik heb sinds kort een nieuwe server gekocht daar wil ik vmware op laten draaien zodat ik een serverkast heb met meedere (minecraft) servers maar hoe kan ik dit doen?

hoe moet je het instaleren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Persoonlijk zal ik in deze situatie liever gebruik maken van Vmware ESXi, ESXi is een op zich zelf staand besturingssysteem waarmee je ook meerdere virtuele machines kan aanmaken.
Afhankelijk van je de specificaties van je server, kan je dan meerdere Windows installaties uitvoeren. Realiseer je dan alleen wel dat je dan voor elke virtuele machine waar je Windows op wilt draaien ook een Windows Licentie nodig hebt. (Heel legaal gezien ;-) )

Natuurlijk kan je ook gewoon Windows op je server zetten, en daar workstation opzetten. Dit werkt in principe het zelfde. Je maakt dan ook meerdere virtuele machines aan.

Toegevoegd na 7 minuten:
Binnen die virtuele machines kan je dan weer een minecraft server installeren.
Afhankelijk van of je jouw Minecraft server publiekelijk wilt maken zit je nog met een bijkomend probleem dat waarschijnlijk iedere Minecraft server de zelfde poorten voor de verbinding gebruikt. Afhankelijk van of je deze poorten kan aanpassen of niet kan je maar slechts één server vanuit buiten bereikbaar maken d.m.v port forwarding in je router.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nog een ding ik heb volgens mij wel dat ESXi maar ik krijg hem niet op mijn netwerk aangesloten welke (internet) aansluiting moet ik van de server hebben en hoe moet ik dat installeren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan het beste de server via een LAN aansluiting, aansluiten op je router.
Tijdens de installatie van ESXi kan je aangeven hoe of wat je wilt met je netwerk. Verdere configuratie kan je vanuit de VMware Vpshere client doen.
Ik neem aan dat je weet dat je voor het beheren van ESXi Vmware Vpshere client nodig hebt? Zie mijn 1e reactie voor een screenshot van de netwerk configuratie van ESXi

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding