Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je programma's downloaden op een Sony TV?

Als je een Sony TV hebt kun je heel gemakkelijk naar verschillende websites en de meeste spelletjes op internet kun je wel spelen en je kunt ook verschillende filmpjes bekijken. Nu vraag ik mij af hoe je programma's zoals Silverlight, Adobe Reader, Active-x, Java en dergelijke kunt dowloaden met een Sony TV . Als je het op de normale manier probeert dan kun je kiezen tussen Windows of Apple, een Sony TV werkt op geen van beide en ik kom er nu niet uit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
824
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is heel onwaarschijnlijk dat dat kan of ooit gaat kunnen. Alleen als Sony met MS, Adobe en Sun (Java) om de tafel gaat zitten om voor een reeks tv's deze software/plugins beschikbaar te maken zal dat gaan, die kans is te verwaarlozen. Misschien dat dat beter gaat worden als bijv. Android als het OS gaat dienen voor tv's. Ik geloof dat hier al aan gewerkt wordt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja dat je websites enzo opkan is iets anders als het installeren van programma's. Sony heeft een zelfgebouwde browser waarmee je het internet opgaat. Voor het installeren van programma's moet een besturingssysteem aanwezig zijn zoals je zelf heb gezien als windows ofso. Het meeste is niet beschikbaar en de sony tv zal zelf bijhouden wat ie nodig heeft aan software.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op die tv staat overigens ook een OS, alleen geen bekend OS, wellicht zelf niet eens benoemd of alleen door Sony. De programma's die er op staan(zoals die browser) moeten namelijk ook draaien vanaf iets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mijn antwoord ook heel globaal want er wordt gezegd sony tv, dus ik gok maar wat eigenlijk, maar als we het over de Sony tv's hebben gaat het waarschijnlijk om de Bravia serie en de nieuwere tv's hebben wel apps voor phones en connectiviteit om in ieder geval buiten tv kijken om je toegang kunnen verschaffen tot een interactieve omgeving waar je via welk programma dan ook (moet je echt even bekijken per type televisie) internet kunt gebruiken om te streamen of in ieder geval wat te doen met programma's naast het gebruik van websites.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding