hoe instaleer ik de usb poorten vooraan op de computer?

mijn usb poorten aan de voorkant van mijn computer zijn niet geïnstalleerd, hoe doe ik dit zelf?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je zult de computerkast open moeten maken, van die usb poorten loopt een kabeltje en dat moet op het moederbord vast zitten. Kijk in de handleiding van het moederbord waar de usb aansluitingen zitten. er valt verder niets aan te installeren windows zal ze herkennen als ze zijn aangesloten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb niet de ervaring dat windows ze altijd zelf installeert... Maar het is niet verkeerd om te controleren of er ook echt USB poorten vooraan de computer zitten (of dat het alleen gaten ervoor zijn), en of ze aangesloten zijn op het moederbord...
Als dat allemaal goed zit, kun je op zoek naar een cd van de fabrikant waar de drivers op staan. Meestal word die meegeleverd, of staan ze op een aparte partitie op de harde schijf... Als je beide niet kan vinden, kun je op de site van de fabrikant op zoek gaan, daar staan ze vaak ook op. De drivers worden geleverd als installer, net zoals een gewoon softwareprogramma, dus de echte installatie ervan is niet moeilijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan zul je je computerkast open moeten maken zodat je bij het moederbord kunt. Van de usb-poorten (of het paneel waarvan ze deel uitmaken) moeten er dan kabeltjes worden getrokken naar de front usb-connectors op je moederbord. Waar die aansluiting zit, kun je nalezen in de handleiding van je moederbord.

Redactie Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan gerust zijn dat er een keuze gemaakt is omdat er te weinig USB poorten op het moederbord zitten.En dan er de keus is gemaakt tussen de front poorten en een cardreader,en is deze laatste op die poorten is aangesloten.En anders is de bouwer of fabrikant slordig geweest om die connector van de frontpoorten los te laten.