Waarom krijg ik geen toegang tot bepaalde websites?

Sinds vandaag is het opeens dat er een aantal websites niet meer bereikbaar zijn. Ze laden heel lang en daarna krijg je opeens de melding: Oeps website kan niet worden gevonden, terwijl die het gister nog wel deden.

Ook als ik vraag aan andere om naar die sites te gaan, krijgen hun gewoon de pagina wel geladen..

Ik heb m'n cookies al delete, en pc opnieuw opgestart. Ook heb ik via de mobiel en via de andere computer geprobeerd om op deze websites te komen, echter blijven ze allemaal laden..

Ik heb dit geprobeerd in Google Chrome, Mozilla Firefox en Internet Explorer versie 9.

Kan het liggen aan mijn internet? of aan de computers? of aan wat?

Voorbeeld is dat mijn broertje geen Habbo kan spelen. (Site voor Tieners)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
40.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het probleem is nog steeds niet verholpen, wat een drama, heb nu een chagrijnig broertjeee

Het beste antwoord

Meestal is dit opgelost als je even je DNS cach opschoond
DNS staat namelijk voor domain name system.

Toegevoegd na 2 minuten:
ben vergeten te zeggen hoe je dat moet doen.
Maar op deze website vindt je een makkelijke uitleg
http://www.mandersonline.nl/windows7/tip007
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt het is opgelost!

Andere antwoorden (3)

Om je te kunnen helpen is het handig om de volgende vragen te beantwoorden.

Wat is je internet provider?
Welke sites probeer je te benaderen?
Zijn het steeds de zelfde sites welke niet willen laden?

Controleer of er werkzaamheden zijn bij je provider.
Controleer m.b.v. je mobiel of de site daarop wel laden (gebruik dan niet je internet van thuis)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn internet provider is Ziggo.
De site is vooral voor mijn broertje, hij probeert op www.habbo.nl te komen. Verder weet ik niet precies welke sites er niet laden, maar hij had er wel een aantal, maar zit nu op school. Ik neem aan dat er geen werkzaamheden zijn, anders kon ik ook niet op andere sites neem ik aan? En inderdaad met mobiel internet doet de site het wel. Heb je verder nog een tip, of idee wat het kan zijn? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Controleer of je provider werkzaamheden heeft. Afhankelijk van de werkzaamheden kan je mogelijk bepaalde sites niet benaderen. De site Habbo ken ik niet en kan ik vanuit hier niet benaderen. (beveiliging). VIa mijn mobiel gaat het zonder problemen. Misschien vraagt de site veel verkeer en/of connecties en kan je router het niet aan. Ben je toevallig aan het downloaden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie dat er geen werkzaamheden zijn. Via mijn mobiel (zonder wi-fi) en met mobiel internet kan ik wel op de site komen. Ik ben niets aan het downloaden. Het begon gister avond opeens met Google Chrome, en nu dus ook met internet explorer en met firefox.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat kan helpen is je router resetten. Mogelijk heeft de router cache problemen. Maakt de site gebruik van flash? Eventueel kan het dan helpen om flash te updaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de router reset, en geen resultaat, of moest het modem ook helemaal afgesloten worden? En ik heb geen flauw idee, volgens mij maakt de client wel gebruik van flash, maar verder de website niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zal thuis naar de site kijken en na gaan of hij voor mij werkt. En kijken of het gebruik maakt van flash.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok bedankt! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan de site zonder problemen gebruiken. Misschien helpt het om adobe flash up te daten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heb ik nu ook geprobeerd, en ook hier ligt het niet aan. Vaag gedoe!
Zet je router uit en wacht 10 seconden. Zet hem weer aan en probeer als je op sites kan. Indien dit niet werkt is het mogelijk dat je firewall het blokkeert. Bekijk even je firewall instellingen en welke sites hij toestaat of niet toestaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de router uit gehad, meer dan een minuut, heb hem aangezet, en nog steeds hetzelfde probleem. Daarna heb ik even alles afgesloten, firewall uitgedaan, en opnieuw de site geprobeerd. En nog steeds geen resultaat.
De client gebruikt inderdaad flash, soms, bij mij heel vaak, werkt het ook cookies en geschiedenis te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb alle cookies verwijdert, zelfs heel mn geschiedenis, pc opnieuw gestart, en geen resultaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij geprobeerd en lukt ook niet. Als je ziggo hebt ligt daaraan want ik kan er ook niet op. Paar daagjes wachten en probleem opgelost