Mijn IMAC blijft steeds vastlopen, bestaan er gratis programma's die mijn IMAC kunnen opruimen en overige troep kunnen verwijderen?

Ik weet dat je bv bij Windows Scandisk hebt of schuifopruiming. Heeft MAC deze programma's of soortgelijke programma's ook in het systeem zitten?

MVG

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
capthavoc
11 jaar geleden
Hoeveel geheugen heeft je MAC ??

Antwoorden (2)

je kan onyx eens proberen
trap niet in die reclame van maclean of zoiets die je steeds te zien krijgt
dat is pure oplichterij
maar het ligt er ook aan hoeveel geheugen je hebt

mijn advies prop zoveel geheugen als je maar kan in je imac

let wel mac zijn er zinnig met geheugen type dus selecteer echt het goeie geheugen
ps
Als het een g4 of g5 is dan geef ik je weinig hoop dat het beter wordt

maar een intel moet lukken
capthavoc
11 jaar geleden
Zijn er specifieke taken waarbij je iMac vast loopt? Wat bedoel je precies met 'vast lopen'?

Het hierboven vermelde Onyx is een goed programma, maar ik betwijfel of het je probleem gaan verhelpen. Ik gebruik het zelf om diverse kleine onderhoudsdingetjes te doen, maar geen daar van voorkomt dat een mac wel of niet crached.

Ik gebruik al 20 jaar mac, en, i.v.t. een ander besturingssysteem hebben ze eigenlijk totaal geen onderhoud nodig, anders dan een regelmatige update.

Probleem is wel dat de YouTube filmpjes van nu een stuk zwaarder zijn dan die uit 2006. Dus een mac waar je in 2006 vrolijk mee over het web surfde voelt nu traag aan. Je kamera van toen had ook maar 2,5 megapixel, dus een foto van toen roteren doet een mac uit die tijd prima. Maar eentje van 12 megapixel niet.

Door dat soort dingen krijg je steeds (vaker) de toverbal.