ik gebruik ie 9, kan ik ook een andere browser installeren. Ze zeggen dat je nu ivm cybercriminelen ie 9 niet meer mag gebruiken, en hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Klopt, er was iets met een lek waardoor cybercriminelen dezelfde rechten als de gebruiker van de computer kan krijgen en schadelijke software kan installere, of gegevens kan stelen.

Je kunt een andere browser (bijvoorbeeld Firefox of Chrome) downloaden via de links in de bron. Je moet het bestand downloaden, openen en de instructies volgen hierin, het is heel simpel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als aanvulling: Wat AdrieK zegt: de gekozen browser als standaard kiezen (wordt na installatie gevraagd) anders zal IE zich toch op de voorgrond dringen. Als je Windows 7 hebt, kun je IE helemaal uitschakelen in configuratiescherm/software"
Internet Exploiter heeft een lange traditie van veiligheidslekken. De laatste jaren gaat het (iets) beter, maar het is altijd nog verstandig om een veiliger alternatief zoals Firefox of chrome te gebruiken.

Chrome installeren en instellen als standaard browser.
Inetrnet Exploiter zit nogal verweven met windoze, dus het is niet aan te raden om die te verwijderen.
Zo min mogelijk gebruiken, en alleen bij 100% betrouwbare websites.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen hij vraagt juist HOE je hem installeert ;) (min is niet van mij, ik min niet als ik zelf ook heb geantwoord)