Computer start niet meer op wat is er Mis?

Ik wilde vanmiddag mijn laptop opnieuw opstarten omdat een programma niet wilde afsluiten. Toen de computer opnieuw opstartte laadde de pictogrammen niet en kreeg ik de melding"de toepassing reageert niet.het progamma reageert mogelijk weer als u even wacht.wilt u dit proces beëindigen?" maar na een paar uur doet ie nogsteeds niks en heb hem al een paar keer uit en aangezet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (4)

Volgensmij is die gecrasht, het beste zou ik hem naar een computer winkel brengen, en daar kan de reparateur/ICT'er de juiste diagnose stellen, om het probleem op te lossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer dit start op in veilige modus
druk 1 sec nadat je de pc heb opgestart op f8 tappend drukken mag
als dat lukt dan kom je in veilige modus
en kun je, als het gaat om een programma dat je daar vlak voor heb geinstalleerd en daarom lip ie vast met systeemherstel verwijderen door de pc terug te zetten naar een dag/tijd dat het allemaal nog goed werkte
of simpelweg het desbetreffende programma verwijderen

en daarna waar gewoon opstarten
om te kijken of het daarmee verholpen is
capthavoc
11 jaar geleden
Probeer eerst veilige modus om het systeemherstel te bereiken.

Als dat geen oplossing biedt: begin dan niet eindeloos te zoeken naar een oplossing maar begin gewoon met een schone lei:

Kopieer al je bestanden naar een extern opslagmedium en als dit in de normale modus niet werkt probeer dit dan in de veilige modus. Werkt dit ook niet gebruik je hiervoor een ubuntu live cd.

Al je bestanden zijn nu veilig en je kan de pc gewoon opnieuw formatteren.

Nadien zet je dan alle nodige bestanden terug en installeer je de drivers opnieuw, die vind je normaal gezien op de website van de fabrikant van je hardware.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voordat je veilige modus e.d. start, eerst minimaal 10 tellen uit zetten. Daarna starten en wat doet ie dan wel en niet? Hoor je geluid, wat zie je op het scherm e.d.