Aangenomen dat je een beetje recente Windows versie gebruikt kun je proberen de machine in veilige modus op te starten en een systeemherstel uit te voeren. Dit zet de belangrijke systeeminstellingen terug naar hoe ze stonden toen het nog wel goed werkte.

Check voor Windows XP bijvoorbeeld: http://www.windows-help-central.com/windows-xp-systeemherstel2.html (of google even verder voor meer informatie)

Mocht dit niet werken, dan graag meer informatie. Belangrijkst:

- Welke versie van Windows gebruik je? (Bijv. Windows 7, 64 bits, Nederlands).
- Wat gebeurt er precies? Welke meldingen krijg je, hoe ver komt hij nog, wat staat er precies als hij blijft hangen, kun je je muispijltje nog zien bewegen, et cetera. Wat was je aan het doen op de computer vlak voordat het mis ging? Nog recent software geïnstalleerd of verwijderd, virusinfectie gehad, andere problemen ervaren? Hoe uitgebreider hoe beter.

Dus, kortom, probeer eerst systeemherstel en als dat niet werkt dan kan men met meer informatie van jou wellicht een specifieker antwoord geven.