Mijn start tijdens het opstarten mijn cd niet op?

Computer1 van mij heb ik sinds kort geformatteerd omdat er te veel rotzooi opstond, toen wou er ik mijn 'Windows 7® cd erin doen maar toen gaf hij deze foutmelding:

no boot device available, press enter key to retry

sata0 installed

sata1 installed

sata 4 none

sata 5 none

na wat te verschillende dingen te proberen is het nog steeds niet gelukt en heb ik de harde schijf in computer2 gestopt (een andere computer). Bij die pc deed hij het wel en dus heb ik via die pc Windows 7 geinstalleerd en zo gezorgt dat hij zou kunnen opstarten met windows 7. Toen heb ik de harde schijf weer uit de pc gehaald en weer in computer1 gestopt maar toen gaf hij weer een andere foutmelding aan:

Ntldr ontbreekt.

Dit heb ik opgezocht op internet en weet nu hoe ik het moet oplossen met mijn windows 7 cd (ik moet mijn windows 7 cd erin stoppen en dan herstellen actie uitvoeren) maar wanneer ik mijn cd in mijn computer stop geeft hij al gauw deze foutmelding aan:

no boot device available, press enter key to retry

sata0 installed

sata1 installed

sata 4 none

sata 5 none

Ik kom helaas niet verder dan dit, dus is mijn vraag aan jullie wat kan/moet ik doen om dit probleem te verhelpen?

Ik waardeer het echt als jullie mij willen helpen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip: formateer nooit een schijf als je toch een OS erop gaat zetten. Formatteren is gewoon een optie tijdens het installatie proces van het nieuwe OS.

Antwoorden (1)

Tja misschien heb je het al geprobeerd maar ik lees het niet terug maar het ligt wel een beetje voor de hand. Dus dat je de bios in bent gegaan en je jezelf er iig van overtuigd hebt dat de boot sequence/volgorde goed staat. Dus dat ook eerst gechecked wordt door het systeem of een cd die erin zit bootable is.

Daarnaast heb je meestal ook nog wel de optie om een bootmenu te starten tijdens de post (press *F11 ... boot menu) zodat je met de hand duidelijk de drive kunt selecteren waarvan geboot moet worden. Dus dat is wellicht nog te proberen.

Dan is er nog een klein kansje dat je een oude ODD in dat systeem hebt zitten die geen DVD's leest enkel CD's.

Natuurlijk is er ook nog een kans op een defect.