Ik heb 2 accounts op m'n Windows 7 computer. Hoe kan ik Windows door laten starten zonder eerst een account te kiezen?

Graag wil ik dat de computer automatisch doorstart naar mijn account, maar ik heb ook nog een gast account. Daar wil ik niet iedere keer een keuze uit maken. Bestaat er een instelling zodat de computer automatisch kan doorstarten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (3)

Klik in het bekende zoekveld boven de Startknop en type daar netplwiz in. Dit geeft direct de module gebruikersbeheer weer. Selecteer de gebruiker die automatisch in moet loggen en haal het vinkje voor de tekst "Gebruiker moet Naam en Wachtwoord opgeven" weg. Als je daarna op OK klikt, zal Windows je vragen om 2 keer het wachtwoord van de betreffende gebruiker in te geven, waarna dit wachtwoord opgeslagen zal worden ten behoeve van de automatische inlog. Hierna zal Vista of Windows 7 altijd standaard met dit account aanloggen.

Tip: Zie je de optie niet staan? Dan is je computer lid van een domein, waarin de optie via Group Policy is uitgeschakeld. Een beheerder kan dit toch wel altijd inregelen indien gewenst, zelfs al is het een lokale computer.

Let Op: Het uitschakelen van het welkomscherm is een behoorlijk beveiligingsrisico. Bij diefstal of verlies is het mogelijk dat derden ongewenst gegevens kunnen inzien die niet voor hun zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje voor je antwoord! Maar ik gebruik sowieso geen wachtwoord. Het gaat me er meer om dat ik niet meer hoef te kiezen uit 3 accounts, maar dat de pc automatisch mijn account laadt, als ik een ander account nodig heb (wat bijna nooit het geval is), meld ik me eerst af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wachtwoord is verplicht in dit geval. Verschil is alleen dat het nu automatisch wordt "ingetypt" Je merkt dus niet dat je een wachtwoord gebruikt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer het een account zonder wachtwoord is, kun je gewoon op 'Ok' klikken bij de wachtwoordvraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een vrije tip, mocht je er met mijn uitleg niet uit komen. Wat jij zoekt, dat heet in vaktermen een "auto login" Google maar eens op "auto login windows 7" dat helpt je vast ook verder.
Dit probleem word heel vaak gedetecteerd.... maar geen nood, ik heb er een oplossing voor!

-laat je pc eerst opnieuw opstarten
-dan... moet je als het (als goed is) jezelf aanmelden
-als je bent aangemeld druk je helemaal linksonder bij het knopje windows
-vervolgens ga je naar configuratiescherm en selecteer je
Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht....
- Gebruikersaccounts toevoegen of verwijderen......
BINGO!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor Windows XP gebruikte ik TweakUI om de standaard logingegevens in te voeren.
Weet alleen niet of hier ook een Windows 7-variant voor is.