Als je een nieuwe lt heb, is de driver waarschijnlijk nieuw genoeg. Werken andere apparaten in de buurt wel goed met deze wifi router? Zo niet, moet je eens kijken of er andere wifi routers bij jou in de lucht zitten, deze kunnen elkaar in de weg zitten, ze hebben nl net als een radio een beperkt aantal zend kanalen. Oplossing in dat geval is een ander kanaal in te stellen op je wifi router.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit nou op een andere laptop en deze doet het wel op de router. Kan het dat ik met de nieuwe laptop er te ver vandaan zit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk ook even hoe druk het is in de lucht met een stukje software genaamd inSSIDer.
Ga naar je configuratie van je router (via de webportal). Daar heb je ongetwijfeld een onderdeel met systeem of firmware. Daar kan je eventueel een nieuw firmware bestand uploaden.

Bekijk eerst op de website van de fabrikant/router of er een nieuwe firmware beschikbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan je driver van je WLAN kaart updaten door naar het apparatenbeheer te gaan. dit doe je door met je rechtermuis op (deze) computer te klikken en daarna te klikken op beheren. In het venster computerbeheer klik je op apparaten beheer.

Dan in de categorie Netwerkadapters vind je je draadloze netwerk kaart. je klikt daarna met de rechter muisknop op je netwerkkaart en klikt op stuurprogramma bijwerken. Om vervolgens in de wizard te kiezen voor automatisch naar bijgewerkte stuurprogramma's.

Succes :)

Toegevoegd na 2 minuten:
Ooh en btw als een Atheros Netwerkkaart hebt, is de enige optie op het handmatig te doen met drivers vanaf deze site :D