Laptop is stuk nieuwe besturingsysteem nodig ?

ik heb een probleem dit komt op men scherm zie afbeelding en wat zijn de gratis oplossingen en die dat kosten ?

Toegevoegd na 2 minuten:
en leg alles goed uit want dit is de eerste keer dat ik dit doe.

Toegevoegd na 9 minuten:
de hersteldisc ben ik kwijt heb het niet meer.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je zou ook het gratis besturingssysteem Ubuntu kunnen proberen.
http://www.ubuntu.com/
Als je geen software hebt die alleen op Windows werkt zou dit een goed alternatief kunnen zijn.
Tekstverwerker, browser en emailprogramma worden er gratis bijgeleverd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor het gros van de mensheid is dit geen oplossing, alleen al vanwege de gnome werkomgeving, die voor velen onbruikbaar is (ik weet dat ze bij 11 een andere gui hebben, maar uiterlijk als gnome) KDE zou nog kunnen, lijkt tenslotte meer op Windows, maar ook dan zijn de verschillen zo groot, dat het voor de huis, tuin en keuken gebruiker nog steeds een stap te ver is. Linux is (en blijft) voor nerds of freaks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihihi, grappige stereotype opmerking. Mijn ouders zijn in de 70 en hebben niet eens door dat ze Linux draaien, ze hebben gewoon een browser, email cliënt en whatever.

Andere antwoorden (4)

Je kunt hem gewoon opnieuw installeren met de Windows cd die je er bij hebt gekocht en dan de herstel optie kiezen. Gewoon de cd er in, dan de computer aan en hij start vanzelf op van de cd en dan krijg je na even wachten een menu met die herstel optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry moest er bij gezet hebben dat ik de cd niet meer heb.
Beste Jurgen, op welk systeem had je Laptop gedraaid,
XP / Vista / windows 7 ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vista basic
Je kunt een cd van iemand anders lenen en dan de stappen volgen die op jou scherm staan. In uiterste geval naar een plaatselijke computer reparateur en voor ±50 euro ben je weer op de rails.
Sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit de originele installatie "af fabriek" betreft zit er waarschijnlijk een herstel partitie op de laptop. Het gebruik ervan is bij ieder merk anders, maar wellicht heb je de papieren nog die je erbij kreeg toen je hem kocht. Hierin staat hoe je die partitie kan benaderen.
Een andere mogelijkheid is om met behulp van BartsPE bootCD te trachten je computer op te starten om alsnog het beschadigde bestand te repareren. Dit vergt echter wel wat meer kennis

Suc6