Waarom kunnen we de spellen van de Nintendo DSI niet op de computer spelen.

Waarom is dit niet te doen,bv een kleiner scherm op je computer?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat komt doordat de DSI een ander besturingsysteem heeft dan de computer. Het spel dat je op de DSI laadt is speciaal gemaakt voor de besturingssoftware van de DSI. Daarom zijn er van populaire spellen verschillende versies gemaakt voor verschillende platforms, zoals nintendo DS, Wii, PC, Playstation, Xbox. Voor elk systeem (platform) heb je dus een aparte aansturing nodig.

Toegevoegd op 28-06-2009 21:55:16
NB. Er bestaan Windows Programma's (dus voor op een PC) die een spelcomputer nadoen. Dat heet emuleren. In zo'n emulator kan je dan een origineel spel doen en die zou dan werken op de PC. Of er een Windows emulator voor een NDSi spel bestaat betwijfel ik.

Toegevoegd op 28-06-2009 21:56:15
(ik zie dat mmm ook al een emulator heeft gevonden)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"(ik zie dat mmm ook al een emulator heeft gevonden)" Let wel: niet getest of gekeken of er malware in zit.
Dat moet wel te regelen zijn. Dat kan met een emulator. Ik heb geen emulator getest (zorg voor een up-to-date virusscanner als je ze wilt uitproberen), maar google eens op: 'dsi emulator'.
Deze heb ik dus niet getest:
http://dsiemulators.com/