Wat moet ik met een ontstoken piercing als ik niet naar een huisarts of piercer kan ivm corona?

Ik kan het nier goed schoonmaken omdat het nu te opgezwollen is...

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.4K
ronron1212
4 jaar geleden
Je kan je huisarts gewoon bellen en dat hoor je wel of je langs kan komen.

Antwoorden (2)

Toch contact opnemen met de huisarts. Sommigen hebben een zogenaamd "vies spreekuur" zodat ze toch ook mensen kunnen behandelen die (mogelijk) besmet zijn.

Anders zijn er ook andere mogelijkheden voor de huisarts. Voor zorgverleners is veel (AVG-proof) video consult software gratis aangeboden voor de komende periode. Werkt bijvoorbeeld via Google Chrome, en dan kan je een video consult hebben (bijvoorbeeld Clickdoc Video Consulting). Kan ook de huisarts zich gratis voor inschrijven. Dan kunnen ze meekijken.
Wellicht is een videoconsult niet nodig, maar kunnen ze je wel van advies o.i.d. voorzien.

Bottomline, toch bellen met de huisarts, situatie voorleggen en omstandigheden uitleggen.
4 jaar geleden
Waarom zou je nu niet naar de huisarts kunnen vanwege corona? De gemiddelde huisarts heeft op dit moment bijna lege wachtkamers .Daardoor hebben huisartsen zo weinig inkomsten dat er voor hen nu landelijk een financiële compensatieregeling bestaat.
Neem zo spoedig mogelijk telefonisch contact op met de huisarts om een afspraak te maken,.
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Welke landelijke financiele regeling bestaat er dan nu voor de huisartsen?
SentWierda
4 jaar geleden
Voor huisartsen gelden nu drie financiële compensatieregelingen.
1. Eenmalig 10 euro per patïënt extra, vanwege vrijwel lege wachtkamers.
2. Een hogere vergoeding per huisbezoek aan een (vermoedelijke) coronapatiënt, vanwege beschermende kleding.
3. Huisartsen die extra op huisartsenposten worden ingeroosterd vanwege de coronacrisis krijgen een opslag van 15 euro per uur.
Bron: Landelijke Huisartsenvereniging (LHV).
Thecis
4 jaar geleden
Wist ik niet. Hartelijk dank.
Goed dat zij ook gecompenseerd worden. Nu nog andere zorgverleners (de meeste zorgverleners vallen buiten de compensatieregeling vanuit het rijk).
ronron1212
4 jaar geleden
@Sentwierda huisartsen hebben een vaste vergoeding voor elke patient of die nu wel of niet komt. Kun je even een link geven over die extra vergoeding van 10 euro nog niet van gehoort.
SentWierda
4 jaar geleden
@ronron1212. Zie de website van de Landelijke Huisartsenvereniging: www.lhv.nl
Pagina: Actueel.
Een artikel over de 10 euro extra voor huisartsen: de Volkskrant 31 maart 2020, pag. 14.
ronron1212
4 jaar geleden
@SentWierda klopt kun je in het vervolg gewoon een link neerzetten waar je het vandaan hebt zoals deze horft iemand niet zo te zoeken
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2030406/huisartsen-krijgen-extra-geld-vanwege-corona.html