Ik heb hechting in me kin maar mn kin is heel vettig doordat ik het 5 dagen niet heb gespoeld met water en de wond id nu vies en vettig iemand tips?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Nog een paar dagen lekker vies en vettig laten tot de hechtingen er uit gaan. Dat is niet ongezond.
Daarna kun je weer doen wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je advies gekregen van de arts, die de hechtingen gezet heeft, wat betreft het wassen van je gezicht/kin? Zo ja, welk advies?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kunt de wond nu deppen met lauw water .
En niet teveel wrijven met het afdrogen .

Antwoorden (1)

Na vijf dagen is de wond doorgaans wel zo ver genezen, dat je er voorzichtig met water aan mag komen. Rondom de wond mag je voorzichtig wrijven, en de wond zelf mag je deppen met een vochtig doekje.