Lekker in de zon zitten buiten sporten dus echt je bloed laten stromen gezond eten dus zo min als mogelijk suikers en vet . Een stoom bad . Uitwendige middelen van kamille tot ? Pas er toch mee op natuurlijk of niet . Ook met de zon alles met mate.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tea tree olie op de puistjes aanbrengen, straling van de zon je merkt ook weel dat je in de zomer minder puistjes hebt dan in de winter, minder vettig eten rondom je mond, en genoeg slapen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet echt een natuurproduct maar wat witte tandpasta erop droogt het puistje uit en dat ziet er na een paar uurtjes al veel beter uit ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Tandpasta is een product voor de tanden en hoort niet voor de huid gebruikt te worden. Het droogt het puistje misschien wel uit maar bevat vaak ingrediënten die negatief zijn voor de huid (denk aan SLS).
Cryofiel
7 jaar geleden
De positieve effecten zouden echter groter kunnen zijn dan de negatieve.
Acne is een probleem die vooral veroorzaakt word door hormonen maar verergert word door een aantal factoren.

Eet ten eerste het liefst geen zuivel, daar zitten hormonen in die het verergeren. Melk kan je vervangen voor kokosmelk, sojamelk, amandelmelk of een andere soort (zonder suiker!). Eet dus ook niet te veel suiker. Suiker heb je nodig maar eet het liefst zo min mogelijk toegevoegde suikers. En over de effecten van cacao zijn de meningen van de wetenschappers verdeeld, als je toch chocolade wil neem dan pure want daar zit minder suiker in.

Vervolgens is het het beste om je gezicht twee keer per dag te reinigen (niet met reinigingsdoekjes!). Gewoon met water een een reiniging. Kies een reiniging zonder parabenen (ingrediënten die eindigen op 'paraben') en sulfaten (ingrediënten die eindigen op 'sulfate'). Je kan ook je eigen natuurlijke reiniging maken van oliën en andere ingrediënten.

De producten die je tegen je acne moet gebruiken verschilt per huid. Vaak is acne o.a. de oorzaak van een dikkere huid, die kan je verdunnen met peelings met bijv. fruitzuren. Daarbij kan je ook een hydraterende splash gebruiken omdat je huid waarschijnlijk door de peel zal uidrogen. Gebruik geen crème of ander product op je hoofdhuid met 'paraffinum liquidum', 'petroleum' of vaseline; dit vormt een laagje op de huid waardoor de poriën nog beter afgesloten worden en de puistjes juist beter kunnen ontwikkelen.
Dr Organic heeft natuurlijke producten met zoveel mogelijk biologische ingrediënten die zeker zullen helpen (ze hebben ook andere producten naast huidverzorging zoals tandpasta en deodorant). Het is verkrijgbaar bij de Holland & Barrett (voormalig de Tuinen in Nederland).