Waarom staat er op tandpasta wat het doet, maar op shampoo voor welk haartype het is?

Op tandpasta staat bijvoorbeeld dat het is voor wittere tanden. Maar op shampoo staat dat het is voor bijvoorbeeld futloos haar. Waarom zetten ze niet gewoon op de tandpasta tubes dat het is voor minder witte tanden? Want dat ze het op de shampoo zetten, snap ik. Dan weet je namelijk welke shampoo je moet hebben.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Al die shampoo's: pure marketingtruc.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Ik weet niet of er wel een antwoord voor deze vraag gaat komen, maar het is wel een interessante vraag. (+-je van mij !)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het noemen van een negatieve eigenschap is een risico in mijn ogen. Axe zal zich niet zo snel aanprijzen als: "voor sukkels die geen vrouwen kunnen krijgen". Ze zullen niet het omgekeerde beweren, (voor mannen die al makkelijk vrouwen kunnen krijgen?!) maar claimen dat bij gebruik je makkelijk vrouwen kan scoren. Blijkbaar durft men in de shampoo-industrie wel te zeggen : "u heeft een slechte eigenschap, (ons product verbeterd dat)". In mijn ogen is het dus andersom: "Hoe is de shampoo-industrie ooit zo brutaal geweest dit uit te proberen"?
paulus811
7 jaar geleden
Er zijn veel meer verschillende haartypen dan gebittypen. Tandpasta is in de eerste plaats om te reinigen, shampoo is dat ook maar wordt vaak geschikt gemaakt voor een bepaald haartype. Zo heeft shampoo voor gekleurd haar geen siliconen om het haar te laten glanzen omdat anders de verf niet zou 'pakken'.

Antwoorden (1)

Nou ik denk, dat het meer aantrekt. Tandpasta werkt nooit. Als erop staat, binnen 2 weken witte tanden. Bij shampoo wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
TurfGraver
7 jaar geleden
En toch doen ze het...
"De unieke combinatie van dual silica- en glanstechnologie verwijdert tot 90% van de oppervlakkige verkleuringen in 5 dagen en laat een natuurlijk glanzend laagje achter vanaf de eerst poetsbeurt voor wittere, glanzende en gezonde tanden."
Oral-B 3D White Luxe :-)