Tampon 's nachts dragen? Hoelang max?

Hallo,

Normaal draag ik 's nachts maandverband en overdag tampons, maar ik vind maandverband vreselijk het werkt niet voor mij. Nou weet ik dat meerdere mensen 's nachts tampons dragen, maar ik ga redelijk vroeg naar bed dus dan zit de tampon er lang in is dit erg? Ben heel erg bang voor TSS. Ik ga ongeveer half 10/ kwart voor 10 naar bed en ga er half 7/15 over 7 uit

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Ivana
7 jaar geleden
Bloedingen zijn 's nachts minder dan overdag wanneer je veel beweegt. Een goede tampon overbrugt de tijd die jij slaapt. Maak je geen zorgen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://teens.ob-tampons.nl/kan-ik-s-nachts-tampons-gebruiken

Antwoorden (2)

Als je graag wilt beginnen met 's nachts tampons te dragen, moet je in het begin dezelfde tampongrootte gebruiken als overdag. Denk eraan dat je altijd de tampongrootte kiest die past bij de hevigheid van je bloeding en die een zo laag mogelijke absorptiegraad heeft. Breng net voor het slapengaan een nieuwe tampon in. Vervang hem de volgende morgen onmiddellijk na het opstaan .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan wel, als je ligt gaat t volgens mij ook minder snel, want de zwaartekracht gaat dan niet naar beneden, zegmaar.
Voor de zekerheid kun je ook nog een inlegkruisje gebruiken.