Hoe kan ik mijn benen scheren zonder irritaties?

Ik zou graag mijn onderbeen en bovenbeen willen scheren zonder irritaties zoals ingroeiende haartjes, rode huid en pijnlijke huid. Ik scheer tegen de haarrichting in omdat mij dat een fris gevoel geeft, ik weet dat met de haarrichting mee scheren het best is maar dan kan ik ook droog scheren (wat ik niet fijn vindt) en het geeft me geen geschoren gevoel. Ik heb verschillende nieuwe scherpe mesjes geprobeerd maar niks helpt. Ook aftershave erop smeren helpt niet. Hoe kan ik dus tegen de haarrichting in scheren met scheermesjes zonder al die irritaties etc.?
Overigens ben ik een man.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
7 jaar geleden
Bovenbeen hoef je meestal niet te scheren, omdat die haartjes veel dunner zijn.
Rieneke1
7 jaar geleden
Verpulver twee aspirines (geen paracetamol), vermeng met wat hand en bodylotion, en smeer je benen na het scheren hiermee in.
Castle
7 jaar geleden
Een scherm mesje gebruiken. Lekker douchen zodat de beetjes warm zijn en de huid (poriën) openen. Dan eerst met de richting van de haartjes mee scheren en daarna tegen de richting in. Doe het ook niet te snel maar neem je tijd. Er zijn genoeg verkoelende gels te kopen die je daarna op je benen kan smeren.

Antwoorden (2)

Gebruik een scherp mesje
Heel belangrijk is het om een scherp mesje te gebruiken. Met een bot mesje irriteer je de huid veel meer. Gebruik het liefst geen wegwerp mesje, maar een duurder scheermes. Die zijn kwalitatief veel beter, scherper en irriteren dus minder.
Scheer met lauwwarm water
Scheer onder de douche met lauwwarm water. Niet te heet, dat is sowieso niet goed voor je huid.
Gebruik een scheercrème
Ook scheergels kunnen de huid irriteren. Gebruik een milde scheercrème.Je kunt ook scheren met olie of een ander glad product zoals conditioner.
Na het scheren insmeren met Sudocrem
Na het scheren is je huid waarschijnlijk heel erg droog, smeer het daarom in met een vette crème als Sudocrem. Dit wordt ook gebruikt bij baby’s als ze luieruitslag hebben, maar kan ook prima helpen voor ‘uitslag’/irritatie na het scheren.
fremar
7 jaar geleden
Bij mij helpt het altijd wel om het ook eerst te scrubben met bijvoorbeeld een zeezoutscrub, hoewel ik wel heb gelezen dat je beter een sugar scrub kan gebruiken, maar zeezout werkt voor mij heel goed. Daar wordt het veel gladder van. En zoals je hier waarschijnlijk verder al hebt gelezen een scherp schoon mesje gebruiken. Ik scheer altijd onder de douche omdat dat geen pijn geeft.