Mijn nagellak begint te bladderen na 1 dag wat kan ik daar doen om het mooi te houden??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
8.2K
Rieneke1
8 jaar geleden
Mijn ervaring is dat het scheelt welke kleur je neemt.
Rood bladdert heel snel, terwijl zilver gelijkmatig afslijt in de loop van de tijd.

Het beste antwoord

Een betere kwaliteit naggellak kopen.
Die huismerk potjes van de drogist en Hema bladderen vaak heel snel af.
Zelf heb ik goede ervaringen met de nagellak van Rimmel, daar staat echt op dat deze 10 dagen blijft zitten.
En wat ook helpt is na de nagellak nog een doorzichtige coating eroverheen te doen (als de eerste laag goed droog is).
Ritsuka
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Tien dagen ?? Dan moet je wel tien dagen met de handen op de leuning van de stoel zitten denk ik......maarja, ik leid dan ook een leven dat volstrekt niet te combineren is met mooie nagels ;-)
Ritsuka
8 jaar geleden
10 dagen red hij bij mij ook niet, maar wel iets van 7 als ik voorzichtig ben.
Nu lukt dat niet meer, werk nu vaak met alcohol en dergelijke op het lab.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik werk gewoon de hele dag met mijn handen ; dozen openscheuren en leegmaken, typen, schoonmaken, huishoudeljk werk, daar is geen nagellak tegen bestand ;-)

Andere antwoorden (5)

Een betere / duurdere kwaliteit nagellak kopen, bijvoorbeeld gellack, en zorgen dat je op een heel schone, iets opgeruwde en ontvette nagel werkt. En natuurlijk een primer gebruiken en een verhardende top-coat, en de lak zelf niet te dik aanbrengen. Dan blijft het laagje lak wel ietsje langer zitten. Maar vooral : je handen niet gebruiken, niet werken, je handen niet in (warm) water laten komen, niet stoten etc.

Wil je je nagellak echt in topconditie houden, dan zou je je feitelijk nauwelijks meer aan kunnen kleden bij wijze van spreken. Nagels lakken is dus nooit voor langere tijd ; een avond, hooguit een dag, en als je geluk hebt twee, maar dan beginnen echt de eerste beschadigingen zich te vertonen, ook op goede, dure lak.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nagels goed ontvetten vooraleer je ze lakt. Nadien lichtjes veilen, stof er goed af doen. Dan duurdere nagellak erop. Je kan er een laagje kleurloos bovenop doen, zodat het wat stootvaster wordt.
En zoals Marleen het beschrijft; je moet ervoor zorgen dat je je handen wat beschermd, dus doe handschoenen aan bij de vaat en ander werk dat je met je handen doet...
Als je echt lang gekleurde nagels wil hebben, kan je ingekleurde kunstnagels overwegen. Kost wel meer, maar het resultaat blijft veel langer.
8 jaar geleden
Nagels glad maken met een speciale vijl (zie bronvermelding) Te koop voor iets van 2 euro bij bijv. Kruidvat. Gebruik om je nagels mooi te houden 1x per week nagelolie. (Gewoon te koop bij de drogist). Daarna een base-coat gebruiken. Je hoeft helemaal geen duurdere te kopen. Ik heb zelf meer dan 200 nagellakjes en daar zitten dure en minder dure bij en dat maakt niet altijd verschil. Gewoon Essence van het Kruidvat is niet duur en een goede lak. Ik heb zelfs lakken van 45 cent van de Action die ruim 5 dagen goed blijven zitten. En dan een top-coat erop. Nooit snel achter elkaar 2 lagen aanbrengen. Eerst goed zorgen dat de 1e laag goed droog is anders duurt het alleen maar langer en is het gevoeliger voor beschadigingen. Succes!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kan der of een topcote over heen doen of haarlak der over spuiten
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn je nagels ook zacht en breken ze snel? in dat geval zijn er volgens mij ook allemaal manieren om je nagels te verharden. misschien dat het dan beter gaat een goed merk dat echt lang blijft zitten (bij mij vaak 2 weken) is Sally Hansen. En natuurlijk een doorzichtig laagje erover heen doen. Als dit alles niet werkt kun je ook altijd nog gelnagels nemen (ik zou daar ook niet als eerst voor kiezen want na een tijd gaan je nagels daar echt slecht van worden)