Waarom krijg ik na het douchen erg last van puisten?

Wanneer ik klaar ben met douchen zit binnen 1 dag me hoofd vol met puisten. Wanneer ik expres een paar dagen niet douche, dan trekt alles weer weg. Maar waarom komt het altijd na her douchen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Grappig, ik herken dit. Tip van schoonheidsspecialiste: Gelijk na douchen, voordat je gezicht al droog is. spoelen met koud water.
Het helpt echt! Want door heet water gaan je poriën open en als daar bacterie inkomen, kan je puisten krijgen. Door gelijk met koud water te spoelen, sluiten je poriën zich.
Aldus; de schoonheidsspecialiste.

Het beste antwoord

Mogelijk gebruik jij bij het douchen water dat te heet is. Jouw talgklieren gaan daardoor meer talg produceren, en dat veroorzaakt puisten. Probeer eens of het uitmaakt als je een lauwe douche neemt, dan weet je zeker dat het door te heet water komt.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tip van schoonheidsspecialiste: Gelijk na het douchen, nog voor je gezicht droog is, spoelen met koud water. Door warm/heet water gaan je poriën open en als daar bacterie inkomen kan je puistjes krijgen. Ik Had last van hetzelfde wat jij beschrijft een Bij mij helpt de truc. succes!