Waarom word ik bruiner bij mijn huidplooien ?

Hoi allemaal,
Ik merk vaak na het zonnen dat ik bruiner ben/lijk aan de onderkant van mijn buik of juist onder mijn borsten (zie foto). Ik vind dit raar omdat hier juist minder zon komt. Weet iemand hoe dit komt? Ook merk ik dat mijn buik in het algemeen sneller bruin word als de rest van mijn lichaam, weet iemand hier een verklaring voor?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dat in de knik van mijn arm. Als ik gebruind ben en ik knik mijn arm, zie ik in de plooi dat de huid veel bruiner is. Dat komt doordat de huid daar plooit en dus donkerder lijkt.

Het beste antwoord

Dat komt door de schaduw die in die plooi valt, het is niet bruiner, maar lijkt bruiner.