Ik heb mijn haar van donkerbruin naar lichtbruin geverfd maar er is geen verschil, hoe kan dat?

Van mezelf heb ik erg donkerbruin, bijna zwart haar. 2 maanden geleden wou ik het middenbruin verven en heb dat dus gedaan maar er was geen enkel verschil! Ja, ik heb de instructies goed gevolgd en de verf was geschikt voor donkerbruin of zwart haar.

Nu net heb ik mijn haar weer middenbruin geverfd (Schwarzkopf Color Ultimate 465) die ook geschikt is voor donkerbruin of zwart haar, maar weer geen enkel verschil!

Hoe kan dat toch?? En hoe krijg ik het toch nog lichtbruin?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (3)

Van lichter naar donker zie je duidelijk verschil, andersom niet.
Eerst dien je je haar te bleken/blonderen en daarna verf je met lichtbruin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan inderdaad het geval zijn dat je je haar eerst moet oplichten, lees de verpakking en gebruiksaanwijzing even goed, maar de meeste verven en houdbare kleurspoelingen lichten maximaal 2 tinten op, dus zou je wel een klein beetje kleurverschil moeten zien. Er kan een andere oorzaak zijn, van het niet pakken van de kleur, je hebt een twee in een shampoo gebruikt of je haar behandeld met een ander product dat siliconen bevat, dan pakt in de meeste gevallen de kleuring ook niet, een andere optie is dat je je haar voorheen gekleurd hebt met henna, dan is de kans ook groot dat de (chemische) kleur niet pakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat komt omdat er twee verschillende soorten haarverf zijn. De een nestelt zich in de schubben van een haar en de ander trekt in de haar. Bij die laatste droogt de verf op en blijft uitgehard in de haar zitten. Hoewel een deel van de kleurstof via haarschubben kan ontsnappen moet de haar in principe uitgroeien voordat het kan worden voorzien van een andere kleur.

Indien haren zijn gevuld met een permanente haarverf, welke is uitgehard, dan kan deze niet worden vervangen met een andere permanente haarverf. Het haar zit immers vol. Wel is het mogelijk om de haarschubben van kleurstof te voorzien die de permanente verf in de haren bedekken.