Vaseline bevat minerale olie en sluit je huid af. Als je gaat schaatsen is dat niet erg, het beschermt je huid tegen de kou, maar het is absoluut geen volwaardige verzorging voor je huid. Daarnaast gaat je gezicht onwijs glimmen, dat trek je met een bb creme echt niet recht.
Wat je wel kunt doen: een hele rijke voedende creme gebruiken voor overdag en eventueel een speciale olie erbij voor de nacht.
Als je de vaseline inderdaad wil gebruiken om te schaatsen, laat de bb maar achterwege. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat als je de vaseline niet te dik doet en t eerst goed laat intrekken voor je de bb cream erop doet, het best kan. Let er wel op dat je dan de vaseline niet te dik doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt er vanaf welke vaseline je wilt gebruiken.
Ik gebruik vloeibare vaseline voor ik mijn getinte dagcreme opdoe.
Werkt prima!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit kan niet, vaseline blijft op je huid liggen (trekt dus niet in ) je bb zal er dus ook op blijven liggen en gaan verplaatsen wat uiteindelijk vlekken zal veroorzaken