lelijke vlekken na het vervellen, wat nu?

ik ben net terug van een vakantie in het zuiden van Frankrijk. ik ben donkerblond van haar, heb blauwe ogen en een bleke huid dus ik verbrand ook supersnel. ik heb mij ook elke dag ingesmeerd met factor 50+ maar ben toch verbrand. dit vind ik heel vervelend want ik ben een echte waterrat en ben dus ook continu in het water (daar verbrand je dus nog harder) ik heb wel een beetje een bruin kleurtje gekregen. vooral op mijn rug, maar ik was heel hard verbrand op mijn schouders en neus. nu ben ik dus aan het vervellen en daar hou ik lelijke roze plekken aan over. op mijn neus valt dit vrij hard op want ik heb veel sproeten. binnen een week is het weer school en ik zou er dus graag vanaf willen. wat doe ik eraan?????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Als je in het water gaat moet je je vaker insmeren, sowieso al elke 2-3 uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat weet ik , en dat probeer ik ook te doen :) (ben soms wat vergeetachtig) ik denk dat het gewoon in de familie zit :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scrubben en bodylotion/gezichtscrème smeren!
2 x per dag en sowieso altijd na t douchen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2 keer per dag scrubben is ronduit slecht...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal met chemische zooi dat zwaar ontvettend is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En bodylotion heet niet voor niets BODY lotion ;-)

Antwoorden (3)

Daar is niet veel aan te doen, wachten totdat je weer wat bleker wordt en het camoufleren zijn 2 opties, camoufleren kun je met foundation, kies dan een dekkende, 1 tint lichter dan je huidskleur, doe er eventueel wat bronzingpowder overheen voor wat glans, of je er mooier van wordt is de vraag, omdat je huid waarschijnlijk nog schilfert. Vergeet niet je hals mee te nemen met je foundation, anders krijg je het maskereffect, je kunt de foundation ook alleen op de plekken aanbrengen, vervaag het dan wel over de huid waar geen vlekken zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
zou ik nu eigenlijk niet doen, foundation op doen... Die vlekken zijn vlekken door verbranden, daar moet zuurstof aan kunnen of je blijft er veel langer mee lopen. en kans op infectie...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er mag ook aftersun en bodymilk over, dus ik zie het probleem niet, natuurlijk wel een hydraterende dagcreme eronder dan en 's avonds goed reinigen.
Voortaan zou ik je sterk aanraden je T-shirt aan te houden als je gaat zwemmen als je zo snel verbrand. en zeker een waterproof crème te gebruiken voor je gelaat. en ervoor te zorgen dat je gelaat zo min mogelijk nat wordt
Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is met die roze plekken rond te lopen. Bij mij verandert het roze na enkele dagen vanzelf in lichter bruin, waardoor het minder opvalt. Je huid heeft tijd nodig om zich te herstellen, dus het proces versnellen kan je niet. Je kan er wel een goede hydraterende bodylotion op doen maar dan meer om je huid opnieuw te hydrateren. Je roze vlekken zullen er niet sneller door weggaan. Helaas.
Maar ik vermoed dat je tegen dat de school begint alleszins toch al wat toonbaarder zal zijn.
Een interessante video over zonnen vind je hier. Helaas ook met wat reclame, dus ik raad je zeker niet aan om de in de video gepromote producten te kopen (ik ken die producten niet en evenmin hun werking).
http://www.hebjehuidlief.nl/blog/fabels-en-feiten-over-zonnen-video/
11 jaar geleden
kokosolie.
(het is geen wondermiddel, maar wel veel beter dan al die chemische zooi)

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je het vandaag nog nergens kan kopen (natuurwinkels of de tuinen) dan kan je ook olijfolie gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
De vraag is wat eraan gedaan kan worden. Dan is "olie" toch geen antwoord?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je die link gelezen?
(ik heb er zelfs ook goeie ervaring mee) After sun
Als je verbrand bent tijdens het zonnen, heeft je huid er baat bij als je ze insmeert met een dun laagje kokosolie. De kokosolie kalmeert de huid en stimuleert het genezingsproces.
Amadea
11 jaar geleden
Nee, het is de bedoeling dat de gevraagde informatie in het antwoordveld staat. Vraagsteller is al verveld, het verbrandingsproces was een tijd geleden. Dan heeft het nu nog met olie insmeren toch geen effect meer?!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de hoofdvraag is: wat nu? antwoord: kokosolie.
Dat je dat erop moet smeren leek me wel logisch.
(verdere uitleg in de link)
En er trouwens staat KOKOSOLIE niet olie (motor-olie zou ik niet doen) Die rode vlekken zijn lichte brandwonden en/of geïrriteerde nieuwe huid.
Zowel intern als extern helpt kokosolie bij brandwonden: http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?cod=530&id=534&page=9
http://www.lavandecosmetique.nl/kokos_scrub_massage.html