Wat te doen tegen eczeem op handen en gezicht?

Heb al zalf van de dokter geprobeerd, ph neutrale zeep en het werkt allemaal niet goed. Heeft er iemand tips of ideeën?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (7)

ik heb jaren geleden ook heelveel last gehad van eczeem, en mijn arts schreef me Colloidaal zilver voor, en had er veel baat bij , mijn eczeem is weg en is ook niet meer terug gekomen..misschien iets voor jou!

http://www.denieuwedokters.nl/colloidaalzilvergebruik.html?cPath=24
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hier eens kijken er staan veel goede tips onder andere over het gebruik van paardenmelk. Geitenmelk schijnt ook bijzonder goed te helpen

( Ook ons zoontje is van zijn eczeem af gekomen met behulp van paardenmelk. Als baby, heeft hij ook "natte" eczeem op zijn gezicht gehad. Hier heb ik toen verse paardenmelk op gedaan. (Gewoon gedept met een watje) Dit om de paar uur gedaan. Binnen 2 dagen was alles weg!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paardenmelk is bij uitstek geschikt voor de behandeling van eczeem en huidirritatie. Paardenmelk is een middel dat de symptomen van eczeem verlicht, de jeuk stilt
en de huid helpt zich te herstellen

Zalven als hormoonzalf helpen slechts voor korte tijd omdat het probleem wordt aangepakt en niet de oorzaak van het probleem, namelijk een verstoord darmflora. Door het innemen van paardenmelk wordt de darmflora geactiveerd en het lichaam ontlast van onreinheden. Om deze reden kan het eczeem in de eerste maand ook iets verergeren (dit verschilt per persoon). Dit is een gunstig teken, een teken dat het paardenmelk zijn werk doet, namelijk het afvoeren van de giftstoffen. Anders dan bij tientallen verschillende zalfjes krijgt het lichaam nu echt iets binnen en kan de klacht bij de bron worden aangepakt!

Paardenmelk is een 100% natuurmiddel!

Toegevoegd na 53 seconden:
http://www.paardemelkerij.nl/algemeen/eczeem.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je dat gewoon bij de supermarkt kopen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, op onderstaande link staat waar je het kunt kopen. http://www.paardemelkerij.nl/algemeen/onze_verkooppunten.html
Mijn zus had geregeld huidproblemen. Ook van alles geprobeerd. Dokter kon niets doen. Alleen telkens hydricortisoncrème voorschrijven, wat niet zo gezond is.

Toen is ze biologisch gaan eten/drinken en veel minder vlees. Sindsdien heeft ze geen grote problemen meer gehad met haar huid.

Toegevoegd na 20 uur:
hydrocortison
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn zus had er vroeger ook veel last van en daar smeerde ze goedsbloem op. en dat werkte heelgoed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zinkzalf of zinkolie is goed tegen eczeem. Verkrijgbaar bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grahams heeft eczeemcrème die bij sommige mensen erg goed helpt: http://grahams.nl/
Misschien is dat het proberen waard (mail ze of je een monster kunt krijgen, want het is prijzig).
(Niet alle producten zijn geschikt voor vegetariërs, in alles met Dromiceius Oil zit emoe-olie, maar dat zit niet in de eczeemcrème.)