als je 1 + 1 gratis hebt, mag het gratis product ook duurder zijn dan die je moet betalen?

Er is nu namelijk een aanbieding bij de kruidvat voor make-up van maybelline, 1 + 1 gratis. Ik wil graag een mascara kopen van maybelline. Deze is ongeveer 12 euro maar als ik het tweede product daarvan gratis krijg wil ik graag nog het oogschaduw pallet hebben. Die is 20 euro. Moet ik dan nu het pallet betalen omdat deze duurder is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.3K
Amadea
7 jaar geleden
Zoiets geldt alleen voor twee dezelfde soorten producten, van dezelfde prijs.
Inekez1
7 jaar geleden
Nee, Amadea. De actievoorwaarden zijn: alle combinaties mogelijk. 50% korting op de totaalprijs van 2 artikelen.

Antwoorden (3)

Helaas is het zo dat je dan twee producten voor de prijs van 1 krijgt, maar je moet wel de duurste kopen.
Dit heb ik zelf ook een keer geprobeerd in een kledingwinkel met een broek eerst te scannen en dan pas de tweede te geven en toen zeiden ze: 'O dat is 1+1 gratis dan doen we alleen die afrekenen.' Je kunt het zelf natuurlijk proberen maar dan moet je de palet wel erbij kopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Vaak geldt inderdaad 'het goedkoopste artikel gratis'. Bij de kruidvat is 1+1 gratis: 50% korting op de totaalprijs van de 2 artikelen.
De 1+1 gratis actie van Kruidvat wordt verrekend als 50% kassakorting op beide artikelen. Het maakt dus niet uit of de ene duurder is dan de andere, op beide artikelen krijg je 50% korting. Koop je er nog een derde artikel bij, dan betaal je voor het goedkoopste artikel de volle prijs en geldt de korting op de 2 duurste artikelen.

Als je via de website spullen in het winkelmandje gooit, berekent de computer automatisch de meest gunstige prijs. De kassa in de winkel zal dat net zo doen.

(bron: folder Kruidvat pagina 2 onderaan)
7 jaar geleden
Als het goed is moeten beide producten even duur zijn daardoor ontstaat 1+1 gratis