Hoe kom je erachter of donkere kringen/blauwe huid onder je ogen genetisch is?
Ik heb al een hele poos last van donkere kringen en een blauwe huid onder de ogen. Ik ga al bijna 3 jaar te laat naar bed dus snap ik het ook wel. Nu ga ik inmiddels al 2 maanden lang al niet langer gewoon om 11 uur naar bed, ik eet heel erg gezond, ik gebruik crèmes om mijn ogen te masseren, ik drink genoeg water etc. Ik heb er alles aan gedaan om ze weg te krijgen. Ik ben een jongen van 19 jaar en ik ben er klaar mee dat mensen tegen mij zeggen dat ik er moe uit zie. Nu ben ik naar de huisarts toe gegaan en die zegt na een bloedtest dat ze mij eigenlijk gewoon niet kan helpen en dat mijn gezicht veranderd nadat ik ouder wordt. Nu is mijn vraag kan ik er ooit nog afkomen en hoe weet ik of dit genetisch is of niet. Als niks werkt ben ik genoodzaakt om mijn lichte huid erg bruin te maken door veel in de zon te gaan liggen zodat de blauwe kringen niet opvallen. Je kan pigment creme gebruiken zodat de kringen niet nog donkerder worden. Maar blauwe kringen onder een witte huid ziet er erg lelijk uit. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt
Ps: ik merk wel dat ze flink verminderd zijn sinds de periode van 2-4 maanden. Toen ik laatst 1x om 3 uur naar bed ging ze weer erger werden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.